Quote from Funbeat user on 8 September 2010, 22:53Jag är jätte tacksam för alla svar. Skönt att folk kan dela med sig. Igår efter en natts dålig sömn så kändes det värre.
Jag var bara hemma och det kändes jätte jobbigt med andningen, inte så att man inte kan andas men man vet ju hur det ska kännas. Sed
Jag är jätte tacksam för alla svar. Skönt att folk kan dela med sig. Igår efter en natts dålig sömn så kändes det värre.
Jag var bara hemma och det kändes jätte jobbigt med andningen, inte så att man inte kan andas men man vet ju hur det ska kännas. Sed
Quote from Funbeat user on 9 September 2010, 07:32om det är samma problem som jag brukar få så brukar min kiropraktor åtgärda det, så skönt att kunna andas efteråt :).
om det är samma problem som jag brukar få så brukar min kiropraktor åtgärda det, så skönt att kunna andas efteråt :).
Quote from Funbeat user on 9 September 2010, 09:32Hjärtsvikt (vatten i lungorna)? Det bör man i sådana fall kolla upp ordentligt!
http://www.netdoktor.se/hjart-karl/?_PageId=576
Hjärtsvikt (vatten i lungorna)? Det bör man i sådana fall kolla upp ordentligt!
Quote from Funbeat user on 9 September 2010, 10:06Rätt säker på att det inte är hjärtsvikt iaf. Allting verkar peka emot det 😛
Rätt säker på att det inte är hjärtsvikt iaf. Allting verkar peka emot det 😛
Quote from Funbeat user on 9 September 2010, 10:12Bra 🙂
Bra 🙂
Quote from Funbeat user on 9 September 2010, 14:23Var inne och simmade för första gången, märktes inte så mycket. Visst är det irriterande, speciellt så jag vet att andningen inte är som den brukar. Satt i bastun efteråt, mest för att kolla hur andningen funkade, märkte inte direkt någon skillnad. Kändes
Var inne och simmade för första gången, märktes inte så mycket. Visst är det irriterande, speciellt så jag vet att andningen inte är som den brukar. Satt i bastun efteråt, mest för att kolla hur andningen funkade, märkte inte direkt någon skillnad. Kändes
Quote from Funbeat user on 18 November 2010, 15:01Lyfter upp tråden.
Jag får problem från och till med andningen när jag rör mig och jag undrar om det är samma som beskrivs i tråden här? Dels känns det som ett band som sitter runt bröstkorgen som hindrar den att expandera. Dels får jag ett otäckt tryck
Lyfter upp tråden.
Jag får problem från och till med andningen när jag rör mig och jag undrar om det är samma som beskrivs i tråden här? Dels känns det som ett band som sitter runt bröstkorgen som hindrar den att expandera. Dels får jag ett otäckt tryck
Quote from Funbeat user on 18 November 2010, 15:41Ni behöver ju inte svara här, men det kan inte vara ångestrelaterat då?
När mitt förhållande tog slut kunde jag inte djupandas på flera månader, men det försvann sen när nerverna började komma tillbaks.
/ Marcus
Ni behöver ju inte svara här, men det kan inte vara ångestrelaterat då?
När mitt förhållande tog slut kunde jag inte djupandas på flera månader, men det försvann sen när nerverna började komma tillbaks.
/ Marcus
Quote from Funbeat user on 21 November 2010, 13:44@ Karin
Kan känna lite som dig att kräk-reflexen kommer igång när jag andas ut för häftigt eller tömmer all luft ur lungorna, börjar ibland även hosta vid sådana tillfällen.
Ring 08-rehab om du bor i Stockholm (sjukgymnasten som jag fått tipsen av) och
@ Karin
Kan känna lite som dig att kräk-reflexen kommer igång när jag andas ut för häftigt eller tömmer all luft ur lungorna, börjar ibland även hosta vid sådana tillfällen.
Ring 08-rehab om du bor i Stockholm (sjukgymnasten som jag fått tipsen av) och
Quote from Funbeat user on 21 November 2010, 18:45Visade sig att jag hade 114 i Hb, brukar ligga på 140-150. Ska in och kolla nu på tisdag igen.
Kan säkert vara ångest/stress relaterat också.
Visade sig att jag hade 114 i Hb, brukar ligga på 140-150. Ska in och kolla nu på tisdag igen.
Kan säkert vara ångest/stress relaterat också.