Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningKan inte räkna längderna
You need to log in to create posts and topics.

Jag har väldigt svårt att hålla koll på hur långt jag simmat, vilket jag tycker skulle kunna vara intressant att veta, t ex för att kunna delta i FunBeat Vinter Aquathlon Utmaning.

Finns det någon enkel simklocka som rekommenderas för detta?

i första hand den stora klockan som de flesta simhallen fungera utmärkt.

men frågan är räkna du 1, 2, 3, 4 upp till 60 eller räkna du 25, 50, 75, 100

annars ta med dig 15 platta eller stenor och lägg de på kanten. efter 100m ta ner en. när du kom in e

Poolmate är billigast.

Jag har en Garmin Swim. Smidig och lättanvänd. Räknar längder bra, men kan ibland tappa en 25:a. Jag gillar att den räknar ut armtag per längd och tid per hundring i genomsnitt. Sen kan man ladda upp sina pass via Garmin Connect o

Jag har en poolmate och den funkar bra (även där kan man få fram antal armtag per längd om man nu är intresserad av det). Men det är ju inget man stannar och tittar på när man simmar utan jag använder den om jag t.ex. bara nöter på i en halvtimme. Annars

Jag har också en Garmin swim - den funkar bra!

Johanna - hur då räknar 8 i taget? Du räknar 8 armtag i taget?

Jag vill se om jag förbättrar min SPL (strokes per length). Simmar oftast 3 km när jag simmar, och jag är ute efter att simma med så få armtag som möjligt. Då blir det intressant att veta nä

Jag har en Garmin 910 XT, men jag tycker den räknar längderna sjukt dåligt. Vet inte hur det fungerar för er andra, för mig brukar den räkna ca +30% mot vad jag verkligen simmat (i bassäng - utomhus m GPS:en funkar det utmärkt bra).

Däremot undrar jag hu

Jag har också en 910 Garmin och jag måste säga att den räknar väldigt sällan fel, både inne och ute. Man skall dock tänka på att sparka i från ordentligt vid kaklet varje gång, annars kan den missa.

Flindra: jag tror hon menar 8 längder inte armtag. Men jag är nyfiken på din träning. Lite OT men menar du att du brukar åker till simhallen hoppar i vatten, starta din klocka och simma 3000m. Är det hur du lägga upp din träning? Eller har du fått detta

Sara du kanske "vila" för mycket på väggen och den känner inte att du byte riktning 🙂