Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningKan inte räkna längderna
You need to log in to create posts and topics.

Jag skulle verkligen behöva hjälp med att räkna längder. I mitt fall har nog klockan svårt eftersom jag blir hängande på kanten efter en eller två längder. Jag tycker det är helt omöjligt att manuellt räkna och jagvtapparcräkningen efter ungefär tre längd

ska du stanna och vila varje 2-3 längder kan du ta med papper och penna och göra en markering för varje 50m. när du är klart räkna upp antal markering.

alternativ om du har en klocka med många split tider kan du enkel tryck på split tid och sedan simma

Tack Ryan, jag har funderat på metoden att ge mig av på rundorna efter klockan som du föreslår, det är nog görbart om jag bara är realistisk med tiderna.

Nackspärren är ett lustigt problem, det försämrar absolut balansen i vattnet om man försöker kika 90

Jag simmar med en billig Timex Ironman klocka (utan pulsfunktion). Den har intervallräknare som piper för varje intervall + att den visar antall intervall. Sedan är det bara att bestämma sig för vilken fart jag har tänkt att hålla (och så faktiskt göra de

Jag är inne på samma spår som Ryan (så detta blir delvis en repetition av vad han skrev).

Klockan (den stora på kanten som visar sekunder) är min stora vän på träningen och en livslina för att hålla reda på hur långt man simmat. Lär man sig sitt tempo g

Om jag inte har min 910 med (eller innan jag hade den) så tog jag med en vattenflaska (gör jag fortfarande iofs) och ställer den i ena kanten av min bana på en rad kakelplattor. För varje 10 längder jag gör så dricker jag en klunk och flyttar fram flaskan

Skaffa en kulram och ställ på kanten. Enkelt och billigt.

Hej!
Jag har samma problem som dig- svårt att komma ihåg hur många längder jag simmat.

För mig själv har jag kommit på att ett bra sätt är att dela upp simningen i etapper ungefär som en simträning.

Idag simmade jag t.ex.
200 m insim (valfritt simsätt)

Hej igen!
Jo jag kom på en sak till.
Jag simmar gärna jämna sträckor vilket innebär att jag gärna kör 1000, 1500 eller 2000 meter.

Jag har kommit på att ibland simmar man faktiskt längre om man inte räknar.
Vill man ha någosålunda koll kan man ju ta tide

Någon som har prova SportCount Lap Counter & Timer? En ring du bär på pekfingret som du trycker på för varje varv med tummen på samma hand.

BILD:www.sportcount-europe.co.uk/images/sportcount/sportcount3.jpg

Svårt att motivera mig för en dyr klocka, om