Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningKan inte räkna längderna
You need to log in to create posts and topics.

Det är viktigt att man sparkar iväg från bassängkanten och glider med armarna framsträckta för att klockan ska förstå att du vänt!

Flindra, Rykno har rätt: jag räknar antal längder. 8x25 = 200 meter. Och sen räknar jag 8 till och har alltså gjort 400 meter.

Sara, det är väl just för att kunna tänka på annat som det kan vara skönt att inte behöva räkna. Om man är helt fokuserad på u

Enda gång jag fått fel antal längder med min 910 är om det varit stopp i banan så jag blivit tvungen att stanna upp och ta några tag bröstsim mitt i längden, tycker den funkat förvånansvärt bra. Däremot har jag inte kommit ifrån att jag räknar längderna m

Har Swimovate Pool-Mate och GF910 och tycker båda är värdelösa att använda i riktig simträning. Byter min Swimovate Pool-Mate mot en kall mellanöl när som helst.
Sluta räkna crawl non-stop. Kör förutbestämda pass så vet du dels vilken distans du kört samm

Äh, så skitnödigt, vaddå "simtränar på riktigt"? Visst att man oftast kör program med serier etc, men nog att de lugna distanspassen är värda något också. Inte minst för att ibland känns kroppen helt "upphackad" efter alla teknikpass, fartpass etc så det

Ordet med skit ligger enligt mig på lågstadienivå, om inte lägre. Behöver du relaxa är det tämligen bra att inte fundera på distans. Du skriver ju själv simma igenom kroppen. Räkna då tid inte sträcka.

Ryan, jag har inget syfte med detta egentligen. Jag bara njuter nåt ofantligt av att simma. Jag slår på min tempo trainer på den takt som känns lagom. Sen drar jag igång klockan och simmar 3 km. Efter ett tag blir liksom tankarna tysta och jag hamnar i et

910an missar väldigt sällan längder. De ska väl vara som någon skrivit innan om man stannar upp eller för någon konstig vändning.

Kör med en Polar RS200 utan pulsband. Klickar på nytt varv när jag känner att det är dags att tömma skallen. T ex efter 4 eller 8 längder. Sen är det bara att räkna antal varv så vet jag hur långt det blev.

Haha, jag älskade ditt inlägg Sara! Klockrent!!! Skitklockrent!