Quote from Funbeat user on 13 July 2009, 11:42Hej! Oj, Näää självklart menade jag 5 minuterstempo, inte 5km på 5 min! Hahaha. Tack för alla bra tips och pepp"! Är helt ny på löpning, men har annan träning i grunden såsom ridning och powerwalk. Kommer att köra styrka, musklerna för löp är alldeles för
Hej! Oj, Näää självklart menade jag 5 minuterstempo, inte 5km på 5 min! Hahaha. Tack för alla bra tips och pepp"! Är helt ny på löpning, men har annan träning i grunden såsom ridning och powerwalk. Kommer att köra styrka, musklerna för löp är alldeles för
Quote from Funbeat user on 13 July 2009, 11:47Finns ett program som heter från soffan till 5000 meter. Du kanske kan hoppa in i det programmet på lämplig vecka?
http://www.funbeat.se/programs/show.aspx?TrainingProgramID=977
Finns ett program som heter från soffan till 5000 meter. Du kanske kan hoppa in i det programmet på lämplig vecka?
http://www.funbeat.se/programs/show.aspx?TrainingProgramID=977
Quote from Funbeat user on 13 July 2009, 11:49cecilia, När du springer 5k utan gångpaus ta då ett pass i veckan som du förlänger med lite i taget. Det förbättrar din uthållighet. Självklart finns det alla förutsällningar för att du kommer kunna springa 5km i 5min tempo.
cecilia, När du springer 5k utan gångpaus ta då ett pass i veckan som du förlänger med lite i taget. Det förbättrar din uthållighet. Självklart finns det alla förutsällningar för att du kommer kunna springa 5km i 5min tempo.
Quote from Funbeat user on 13 July 2009, 12:25om du nu springer 3km utan att gå, klarar du säkert redan nu springa 5km med gång inslag. Jag tror inte att du behöver gång inslag när du ökar till 5km, du klarar av att springa 5 km.
att ta ett pass i veckan sedan och förlänga sakta men säkert är ett bra
om du nu springer 3km utan att gå, klarar du säkert redan nu springa 5km med gång inslag. Jag tror inte att du behöver gång inslag när du ökar till 5km, du klarar av att springa 5 km.
att ta ett pass i veckan sedan och förlänga sakta men säkert är ett bra
Quote from Funbeat user on 13 July 2009, 12:31Tack igen, ny på det här forumet och blir jätteglad av er allas fina hjälp och engagemang!! Tack! Vad sägs om det här då?
mån-3km lungt tempo
tis-styrka
ons-5km lungt tempo
tor-vila
fre-5km fartlek
lör-5km lungt tempo
sön-vila
Tack igen, ny på det här forumet och blir jätteglad av er allas fina hjälp och engagemang!! Tack! Vad sägs om det här då?
mån-3km lungt tempo
tis-styrka
ons-5km lungt tempo
tor-vila
fre-5km fartlek
lör-5km lungt tempo
sön-vila
Quote from Funbeat user on 13 July 2009, 12:49Ser bra ut. jag hadde bytt bytt plats på måndag och lördag. detta för att fartleken är lite slitigare och då kan det va skönt med ett kortare pass dagen efter.
optimalt på de passen vore möjligenmån 5km
ons fartleken
tors 3km
lör 5km
då kan man med för
Ser bra ut. jag hadde bytt bytt plats på måndag och lördag. detta för att fartleken är lite slitigare och då kan det va skönt med ett kortare pass dagen efter.
optimalt på de passen vore möjligen
mån 5km
ons fartleken
tors 3km
lör 5km
då kan man med för
Quote from Funbeat user on 13 July 2009, 12:51Hej igen! Självklart ska jag berätta hur det går! Tack alla fantastiska människor! Tack Jens, känns härligt att tänka på att kunna klara milen!!! Håller redan på att bli alldeles löpberoende!
Hej igen! Självklart ska jag berätta hur det går! Tack alla fantastiska människor! Tack Jens, känns härligt att tänka på att kunna klara milen!!! Håller redan på att bli alldeles löpberoende!
Quote from Funbeat user on 21 July 2009, 19:07Hej
Jag är i samma stadie som Cecilia - ny på det här och ganska/mycket peppad att klara av löpningen bättre och bättre.Men om jag nu är lite ostrukturerad, upptagen på många håll, bekväm av mig och tänker negativt... (oj, vad otrevlig jag låter!): hur
Hej
Jag är i samma stadie som Cecilia - ny på det här och ganska/mycket peppad att klara av löpningen bättre och bättre.
Men om jag nu är lite ostrukturerad, upptagen på många håll, bekväm av mig och tänker negativt... (oj, vad otrevlig jag låter!): hur