Quote from Guest on 26 September 2007, 15:29Hej
Har haft ont i knät men det har släppt nu. Sprang 1,5 igår var av 9 km kuperat. Helt ok.
Förra veckan gjorde jag en magnetröntgen och fick svar idag, lyder bla så här:
"Tunn signalförändring i mediala meniskens bakhorn med utbredning mot corpus inre
Hej
Har haft ont i knät men det har släppt nu. Sprang 1,5 igår var av 9 km kuperat. Helt ok.
Förra veckan gjorde jag en magnetröntgen och fick svar idag, lyder bla så här:
"Tunn signalförändring i mediala meniskens bakhorn med utbredning mot corpus inre
Quote from Funbeat user on 26 September 2007, 15:39Lyssna på läkaren.
Lyssna på läkaren.
Quote from Funbeat user on 26 September 2007, 16:58det blir bara värre om du fortsätter göra det som skadade den från början.
jag hörde att LL går nästa år också.
det blir bara värre om du fortsätter göra det som skadade den från början.
jag hörde att LL går nästa år också.
Quote from Camilla Höög on 26 September 2007, 17:11Klassikern går nästa år också...och året efter det...och året efter det...
Klassikern gör man inte bara en gång. När man väl börjat så är det inte lätt att sluta 🙂
Klassikern går nästa år också...och året efter det...och året efter det...
Klassikern gör man inte bara en gång. När man väl börjat så är det inte lätt att sluta 🙂
Quote from Linnea Persson on 27 September 2007, 07:16Om du inte lyssnar på läkaren nu så är risken att du får hoppa träningen under hösten rätt stor och då skiter sig ju resten av klassikern. Det är surt att vara tvungen att avstå men det är värt det om du läker fort och kommer igång snabbt. Tro mig, jag tr
Om du inte lyssnar på läkaren nu så är risken att du får hoppa träningen under hösten rätt stor och då skiter sig ju resten av klassikern. Det är surt att vara tvungen att avstå men det är värt det om du läker fort och kommer igång snabbt. Tro mig, jag tr
Quote from Peter Hall on 27 September 2007, 07:22En liten fråga beträffande denna diskussion. Kan en meniskskada läka genom vila?
En liten fråga beträffande denna diskussion. Kan en meniskskada läka genom vila?
Quote from Camilla Höög on 27 September 2007, 11:06Ref: http://www.ensueco.com/article.82.html
"En tredjedel av menisken (dess yttre del) har 100 procent blodtillförsel (denna del kallas meniskens röda område). Detta betyder i praktiken att alla skador på menisken i detta område kan läka av sig självt, d
Ref: http://www.ensueco.com/article.82.html
"En tredjedel av menisken (dess yttre del) har 100 procent blodtillförsel (denna del kallas meniskens röda område). Detta betyder i praktiken att alla skador på menisken i detta område kan läka av sig självt, d
Quote from Funbeat user on 27 September 2007, 13:08vad man framförallt bör undvika är den träning som orsakade skadan.
sen all träning som gör det minsta ont.
vad man framförallt bör undvika är den träning som orsakade skadan.
sen all träning som gör det minsta ont.
Quote from Funbeat user on 27 September 2007, 13:37En får tacka för svaren!
jag åker dit och promenerar/småjoggar så länge jag inte känner nått. Annars bryter jag direkt och tar en lååååååång löppaus, typ månader.
Vasaloppsträningen är ju skonsam och bra för benen, stakar mycket.
Kan kännas bra inför näs
En får tacka för svaren!
jag åker dit och promenerar/småjoggar så länge jag inte känner nått. Annars bryter jag direkt och tar en lååååååång löppaus, typ månader.
Vasaloppsträningen är ju skonsam och bra för benen, stakar mycket.
Kan kännas bra inför näs
Quote from Funbeat user on 27 September 2007, 13:39kan manlita på att du vid första känninge i knät bryter direkt?
kan manlita på att du vid första känninge i knät bryter direkt?