Quote from Camilla Höög on 3 December 2008, 15:50Alla butiker har inte lika snygg personal.
Alla butiker har inte lika snygg personal.
Quote from Elias Engqvist on 3 December 2008, 15:50Förstår inte riktigt varför man blir arg för sånt. Så länge det finns konkurrens funkar det ju. Det är värre då en handlare på en liten ort tar mer betalt bara för att han är ensam. Men förhoppningsvis suddar internet bort såna dumskallar!
Förstår inte riktigt varför man blir arg för sånt. Så länge det finns konkurrens funkar det ju. Det är värre då en handlare på en liten ort tar mer betalt bara för att han är ensam. Men förhoppningsvis suddar internet bort såna dumskallar!
Quote from Funbeat user on 3 December 2008, 15:59Jenny: Jag tror inte folk i allmänhet tackar nej till en löneförhöjning, jag tror det är få som säger "Nej i år har jag inte varit så duktig så jag vill inte ha min löneförhöjning".
På samma sätt försöker företagen maximera sin vinst genom att sätta pris
Jenny: Jag tror inte folk i allmänhet tackar nej till en löneförhöjning, jag tror det är få som säger "Nej i år har jag inte varit så duktig så jag vill inte ha min löneförhöjning".
På samma sätt försöker företagen maximera sin vinst genom att sätta pris
Quote from Funbeat user on 3 December 2008, 16:02Av samma skäl får inte alltid folk den lön de förtjänar, men det är en helt annan diskussion.
Av samma skäl får inte alltid folk den lön de förtjänar, men det är en helt annan diskussion.
Quote from Funbeat user on 3 December 2008, 17:45jag tycker iaf att ta dubbelt så mycket för en vara är att fläska på för mycket. Jag skulle inte heller tycka att det var försvarbart att ge mig dubbelt så mycket i lön.......
En enkel Polar RS200, Christer.
jag tycker iaf att ta dubbelt så mycket för en vara är att fläska på för mycket. Jag skulle inte heller tycka att det var försvarbart att ge mig dubbelt så mycket i lön.......
En enkel Polar RS200, Christer.
Quote from Funbeat user on 3 December 2008, 19:08Nu kan det ju mycket väl vara så att samtliga utav de ni nämner har olika inköpspriser. Att vissa kanske gör samma påslag som de gör på sina kläder må väl kanske vara hänt, men jag tror att det även handlar om inköpspriset.
Nu kan det ju mycket väl vara så att samtliga utav de ni nämner har olika inköpspriser. Att vissa kanske gör samma påslag som de gör på sina kläder må väl kanske vara hänt, men jag tror att det även handlar om inköpspriset.
Quote from Funbeat user on 3 December 2008, 19:21Köp en Garmin 305 den är kanon
Köp en Garmin 305 den är kanon
Quote from Funbeat user on 3 December 2008, 19:22Kan ju också bero på lagerhållning och tidsåtgång per kund.
Kan ju också bero på lagerhållning och tidsåtgång per kund.
Quote from Funbeat user on 4 December 2008, 08:17Jag håller fullständigt med om allt de ni skriver om inköpspriser och andra kostnader företaget har.
Förstår de mycket väl, och de är så marknaden fungerar.
Men de är järnspikar så irriterande för konsumenten.
Tur att man får välja var man vill handla.
Jag håller fullständigt med om allt de ni skriver om inköpspriser och andra kostnader företaget har.
Förstår de mycket väl, och de är så marknaden fungerar.
Men de är järnspikar så irriterande för konsumenten.
Tur att man får välja var man vill handla.
Quote from Funbeat user on 4 December 2008, 18:51Om prissättning har det skrivits hyllmeter... målet är helt enkelt att tjäna mest med pengar på _varje_ kund.
Konsumentinriktade företag gör detta genom att värdera sitt varumärke (conjointanalys) - ljus öl från Norrlands Guld, Pripps Blå eller Carlsber
Om prissättning har det skrivits hyllmeter... målet är helt enkelt att tjäna mest med pengar på _varje_ kund.
Konsumentinriktade företag gör detta genom att värdera sitt varumärke (conjointanalys) - ljus öl från Norrlands Guld, Pripps Blå eller Carlsber