Quote from Funbeat user on 9 July 2009, 18:29Vattentemperatur 18,0 C (2009-07-09) 🙂
Vattentemperatur 18,0 C (2009-07-09) 🙂
Quote from Funbeat user on 9 July 2009, 20:02jag ska köra sprint, är det värd med våtdräkt så kort?
jag ska köra sprint, är det värd med våtdräkt så kort?
Quote from Funbeat user on 9 July 2009, 21:59För mig, som är kass simmare, är det värt att köra med våtdräkt på i princip alla distanser. Kortaste simsträckan jag kört med våtdräkt på var i stafett-SM i Säter förra året, då var simningen 300 m. Det är väl gränsfall egentligen, fast då var det bara 1
För mig, som är kass simmare, är det värt att köra med våtdräkt på i princip alla distanser. Kortaste simsträckan jag kört med våtdräkt på var i stafett-SM i Säter förra året, då var simningen 300 m. Det är väl gränsfall egentligen, fast då var det bara 1
Quote from Funbeat user on 9 July 2009, 22:01Ett inte helt otänkbart exempel:
Låt säga att du sparar ungefär 10% i tid med våtdräkt i vattnet, 1 minut, kanske 1 minut eller mer. Om det tar mindre än 1 minut att ta av våtdräkten så är det värt det.
Ett inte helt otänkbart exempel:
Låt säga att du sparar ungefär 10% i tid med våtdräkt i vattnet, 1 minut, kanske 1 minut eller mer. Om det tar mindre än 1 minut att ta av våtdräkten så är det värt det.
Quote from Funbeat user on 9 July 2009, 23:21Att ta av sig en våtdräkt tar väl inte mer än 30-40 sekunder på sin höjd? Då tjänar man på våtdräkt på 5-6 min simning vid 10 %.
Att ta av sig en våtdräkt tar väl inte mer än 30-40 sekunder på sin höjd? Då tjänar man på våtdräkt på 5-6 min simning vid 10 %.
Quote from Funbeat user on 9 July 2009, 23:47hmm, då måste jag hitta ett våtdräkte att köper och testa innnan nästa helg! ja ja, då det ska jag vara helt van kom stockholms tri 🙂
hmm, då måste jag hitta ett våtdräkte att köper och testa innnan nästa helg! ja ja, då det ska jag vara helt van kom stockholms tri 🙂
Quote from Funbeat user on 10 July 2009, 09:38Du kan höra med www.triathleten.se om han kan ta med någon våtdräkt till dig som du kan testa i Hallstahammar. Han brukar synas på de flesta tävlingar
Du kan höra med http://www.triathleten.se om han kan ta med någon våtdräkt till dig som du kan testa i Hallstahammar. Han brukar synas på de flesta tävlingar
Quote from Funbeat user on 10 July 2009, 10:41Jag har en helt okej begagnad simvåtdräkt (passar om du är kanske 165-175cm och väger 60-70 kan jag tänka mig). Ska upp till Hallsta. Säljer den för 800. Bara ett tips:-)
Jag har en helt okej begagnad simvåtdräkt (passar om du är kanske 165-175cm och väger 60-70 kan jag tänka mig). Ska upp till Hallsta. Säljer den för 800. Bara ett tips:-)
Quote from Funbeat user on 10 July 2009, 12:36den med vikt var min nästa fråga, kollade lite runt, och i tjej storlek många är up till 70 kg bara! eller 75 för ett annat. är namligen 177 och 78 kg.....känns gigantisk plotsligt! Men men, ska jag tar herr storlek? är passform viktigt?
den med vikt var min nästa fråga, kollade lite runt, och i tjej storlek många är up till 70 kg bara! eller 75 för ett annat. är namligen 177 och 78 kg.....känns gigantisk plotsligt! Men men, ska jag tar herr storlek? är passform viktigt?
Quote from Funbeat user on 10 July 2009, 15:06Hej!
Du bor ju i närheten av Motala och där finns lewasport, troligen en av de större aktörerna i sverige på våtdräkter/triathlon prylar. Ett besök till henne kunde ju vara intrssant.www.lewasport.se
/Peter
Hej!
Du bor ju i närheten av Motala och där finns lewasport, troligen en av de större aktörerna i sverige på våtdräkter/triathlon prylar. Ett besök till henne kunde ju vara intrssant.
/Peter