Quote from Funbeat user on 13 April 2012, 16:30Jag kör med Mavic M10.
Jag kör med Mavic M10.
Quote from Funbeat user on 15 April 2012, 13:44Sram kedjerna är att föredra mot Shimanos!
David, du kan väll dela med dig lite av ditt källarlager med M10
Sram kedjerna är att föredra mot Shimanos!
David, du kan väll dela med dig lite av ditt källarlager med M10
Quote from Funbeat user on 15 April 2012, 15:11SRAM före Shimano av vilken anledning då?
SRAM före Shimano av vilken anledning då?
Quote from Funbeat user on 15 April 2012, 15:32Min morbror kränger alltid på mig det!
Cykelhandlare i 30år, så han vet vad han talar om.
Säger han att dom håller bättre så är det så 😉
Min morbror kränger alltid på mig det!
Cykelhandlare i 30år, så han vet vad han talar om.
Säger han att dom håller bättre så är det så 😉
Quote from Funbeat user on 15 April 2012, 16:06Men jag har många cyklar som behöver kedjor.
Men jag har många cyklar som behöver kedjor.
Quote from Funbeat user on 15 April 2012, 18:10Hinner du cykla något, hänger ju mest här!
Hinner du cykla något, hänger ju mest här!
Quote from Funbeat user on 15 April 2012, 18:26Jadå, alldeles tillräckligt. Har hunnit med 3½ timme idag.
Jadå, alldeles tillräckligt. Har hunnit med 3½ timme idag.
Quote from Funbeat user on 15 April 2012, 19:09Har inget emot lite tramsande 😀 ...
Men!
Jag vill gärna ha lite mer motiveringar eftersom det snart är dags att byta kedja, så jag vill ha det klart för mig vad jag ska byta till :-). Varför är dessa bra (eller dåliga)?:
* KMC
* SRAM
* Mavic (om ma
Har inget emot lite tramsande 😀 ...
Men!
Jag vill gärna ha lite mer motiveringar eftersom det snart är dags att byta kedja, så jag vill ha det klart för mig vad jag ska byta till :-). Varför är dessa bra (eller dåliga)?:
* KMC
* SRAM
* Mavic (om ma
Quote from Funbeat user on 15 April 2012, 19:16Mavic håller många mil och kompatibel med Campa och dess efterföljare.
Skifta mellan två-tre kedjor så håller kassetterna mycket längre.
Mavic har kedjelås som kan användas flera gånger.
Mavic håller många mil och kompatibel med Campa och dess efterföljare.
Skifta mellan två-tre kedjor så håller kassetterna mycket längre.
Mavic har kedjelås som kan användas flera gånger.
Quote from Funbeat user on 15 April 2012, 19:45Okej 🙂
Kedjelås är ju bäst om man ska växla kedjor (antar jag). SRAM och KMC har väl också detta?
Okej 🙂
Kedjelås är ju bäst om man ska växla kedjor (antar jag). SRAM och KMC har väl också detta?