Quote from Funbeat user on 21 April 2013, 10:54Linnex, du är nog något på spåret.
Det skulle förklara varför jag ibland kan växla och ibland inte. Det beror kanske på just när jag växlar (om det ligger färg eller inte på första kuggen).Ska prova att skrapa bort färgen på tänderna
Linnex, du är nog något på spåret.
Det skulle förklara varför jag ibland kan växla och ibland inte. Det beror kanske på just när jag växlar (om det ligger färg eller inte på första kuggen).
Ska prova att skrapa bort färgen på tänderna
Quote from Funbeat user on 25 April 2013, 14:39Kedjan vilar ju inte på tänderna utan i botten av gropen mellan tänderna. När ett drev blir slitet fördjupas dessa gropar, dessutom lite snett, så att tänderna efterhand ser ut som hajtänder. Möjligen skulle felet kunna bero på att det har hamnat färg i b
Kedjan vilar ju inte på tänderna utan i botten av gropen mellan tänderna. När ett drev blir slitet fördjupas dessa gropar, dessutom lite snett, så att tänderna efterhand ser ut som hajtänder. Möjligen skulle felet kunna bero på att det har hamnat färg i b
Quote from Funbeat user on 25 April 2013, 15:10Antagligen var färgen boven.
Jag har skrapat bort färgen en del samt det mesta har försvunnit nu när jag cyklat en bit.Nu kommer inte kedjan snett längre
Antagligen var färgen boven.
Jag har skrapat bort färgen en del samt det mesta har försvunnit nu när jag cyklat en bit.
Nu kommer inte kedjan snett längre
Quote from Funbeat user on 25 April 2013, 21:33På bilden ser det ut som framväxeln inte tilllåtit kedjan att krypa över på stora klingan helt, kvarstår felet kan du prova att spänna upp växelvajern och/eller skruva ut stoppskruven för ytterläget och därmed släppa ut växelkorgen lite mer vid uppväxling
På bilden ser det ut som framväxeln inte tilllåtit kedjan att krypa över på stora klingan helt, kvarstår felet kan du prova att spänna upp växelvajern och/eller skruva ut stoppskruven för ytterläget och därmed släppa ut växelkorgen lite mer vid uppväxling