Quote from Funbeat user on 26 October 2014, 23:46"1 min gåvila mellan varje varv för att göra passet lite lugnare idag" - den gåvilan fanns där "för att göra passet lite lugnare idag" för författaren.
Som jag förstår originalupplägget (från olika sidor) finns det ingen vila, utan allt går ut på att ha
"1 min gåvila mellan varje varv för att göra passet lite lugnare idag" - den gåvilan fanns där "för att göra passet lite lugnare idag" för författaren.
Som jag förstår originalupplägget (från olika sidor) finns det ingen vila, utan allt går ut på att ha
Quote from Funbeat user on 27 October 2014, 02:16Har redigerat trådrubriken nu så att det går att söka lättare på FB efter just kenyanska intervaller.
Har redigerat trådrubriken nu så att det går att söka lättare på FB efter just kenyanska intervaller.
Quote from Funbeat user on 27 October 2014, 07:10Jag brukar kalla det stegringslopp.
Jag brukar kalla det stegringslopp.
Quote from Funbeat user on 27 October 2014, 08:44Alltså, ter det sig inte ganska rimligt att "intervallträning" innefattar intervaller, alltså uppehåll?
Träningsformen i sig skulle jag kalla "fri fart i grupp", för det är så alla löpgrupper springer (innan de har lärt sig att räkna på kilometertider och
Alltså, ter det sig inte ganska rimligt att "intervallträning" innefattar intervaller, alltså uppehåll?
Träningsformen i sig skulle jag kalla "fri fart i grupp", för det är så alla löpgrupper springer (innan de har lärt sig att räkna på kilometertider och
Quote from Elias Engqvist on 27 October 2014, 11:06Stegringslopp har jag lärt mig är de korta sprintar man gör i samband m löpskolning där man ökar farten 2-3 ggr. Inga intervaller precis. Och vad kommer "kenyanska intervaller" ifrån? (Säg inte Kenya)
Vad jag förstår är det vanligt att man springer långp
Stegringslopp har jag lärt mig är de korta sprintar man gör i samband m löpskolning där man ökar farten 2-3 ggr. Inga intervaller precis. Och vad kommer "kenyanska intervaller" ifrån? (Säg inte Kenya)
Vad jag förstår är det vanligt att man springer långp
Quote from Funbeat user on 27 October 2014, 14:52Jag brukar nog kalla det progressiv distans om det inte finns några vilointervaller. Men man kan ju kalla det precis vad man vill. Bra träning är det hursomhelst. Bland annat verkar det ju funka relativt bra för kenyanerna...
Fast för en träningsgrupp i
Jag brukar nog kalla det progressiv distans om det inte finns några vilointervaller. Men man kan ju kalla det precis vad man vill. Bra träning är det hursomhelst. Bland annat verkar det ju funka relativt bra för kenyanerna...
Fast för en träningsgrupp i
Quote from Funbeat user on 27 October 2014, 16:36Aha. Då har jag använt det ordet (stegringslopp) i fel sammanhang. Träningsformen är bra i alla fall!
Aha. Då har jag använt det ordet (stegringslopp) i fel sammanhang. Träningsformen är bra i alla fall!
Quote from Funbeat user on 27 October 2014, 16:58Det här är ju, som sagt, progressiv distans/snabbdistans. Varför någon har fått för sig att kalla det intervaller är mer än jag förstår. Kenyanska löpare lär knappast beskriva de här passen som intervallpass.
Det här är ju, som sagt, progressiv distans/snabbdistans. Varför någon har fått för sig att kalla det intervaller är mer än jag förstår. Kenyanska löpare lär knappast beskriva de här passen som intervallpass.
Quote from Funbeat user on 27 October 2014, 21:02Pssst Pontus.
Intervaller är numera vägen till ett perfekt liv som löpare.
Bara ordet är mumma.
Que?
Pssst Pontus.
Intervaller är numera vägen till ett perfekt liv som löpare.
Bara ordet är mumma.
Que?