Quote from Guest on 29 May 2010, 18:38Sprang Änglamilen idag! Sveriges bästa marathonlöpare som aldrig blir slagen!
Sprang Änglamilen idag! Sveriges bästa marathonlöpare som aldrig blir slagen!
Quote from Funbeat user on 29 May 2010, 18:48Hur går det med comebacken? Senaste försöket i Stockholm 2006 slutade med DNF.
Hur går det med comebacken? Senaste försöket i Stockholm 2006 slutade med DNF.
Quote from Funbeat user on 29 May 2010, 18:48Sprang Gtbg-varvet på 1:39 förra lördagen.
Sprang Gtbg-varvet på 1:39 förra lördagen.
Quote from Funbeat user on 29 May 2010, 19:21Kjell-Erik Ståhl var 33 år när han efter avslutad orienteringskarriär debuterade på maratonsträckan. Det var vid NM i Östhammar 1979 där han blev trea och samtidigt också vann det svenska mästerskapet. Det blev början på en andra karriär under vilken han
Kjell-Erik Ståhl var 33 år när han efter avslutad orienteringskarriär debuterade på maratonsträckan. Det var vid NM i Östhammar 1979 där han blev trea och samtidigt också vann det svenska mästerskapet. Det blev början på en andra karriär under vilken han
Quote from Funbeat user on 29 May 2010, 19:32Jubilerande Änglamilen gav trängsel i parken
Med drygt 1 200 löpare blev det nästan trängsel i Hembygdsparken. Småknattarna och meste maratonmannen Kjell-Erik Ståhl fick minst lika mycket applåder som vinnaren.
(hv)
Jubilerande Änglamilen gav trängsel i parken
Med drygt 1 200 löpare blev det nästan trängsel i Hembygdsparken. Småknattarna och meste maratonmannen Kjell-Erik Ståhl fick minst lika mycket applåder som vinnaren.
(hv)
Quote from Funbeat user on 29 May 2010, 22:02Inte nog med att han sprang snabbt, han återhämtade sig makalöst snabbt också. Enligt uppgift kunde han göra tider i riktig världsklass med bara ett par-tre veckors mellanrum.
Jag såg honom träna en gång. En extremt varm sommardag när jag nätt och jämnt
Inte nog med att han sprang snabbt, han återhämtade sig makalöst snabbt också. Enligt uppgift kunde han göra tider i riktig världsklass med bara ett par-tre veckors mellanrum.
Jag såg honom träna en gång. En extremt varm sommardag när jag nätt och jämnt
Quote from Funbeat user on 29 May 2010, 22:16Oslagbar...
Oslagbar...
Quote from Funbeat user on 29 May 2010, 22:36Elvis & K-E Ståhl - man ser dem överallt....
Elvis & K-E Ståhl - man ser dem överallt....
Quote from Johan T on 29 May 2010, 23:12Han ska väl medverka i nästa avsnitt av Sverige Springer.
Han ska väl medverka i nästa avsnitt av Sverige Springer.
Quote from Funbeat user on 29 May 2010, 23:25Kjell-Erik sprang ett år 11 marathonlopp sub. 2:20.
Makalös återhämtning?
Knappast.
Det var vanligare förr att återhämta sig snabbt.
OBS vanligare.
Det finns ju löpare kvar från den tiden liksom Kjell-Erik.
De återhämtar sig fortfarande snabbare än dage
Kjell-Erik sprang ett år 11 marathonlopp sub. 2:20.
Makalös återhämtning?
Knappast.
Det var vanligare förr att återhämta sig snabbt.
OBS vanligare.
Det finns ju löpare kvar från den tiden liksom Kjell-Erik.
De återhämtar sig fortfarande snabbare än dage