Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningKjell Erik Ståhl
You need to log in to create posts and topics.

12

När vi pratade med varandra berättade han att de brukade kalla 4tempo för vila! haha... vilken dröm! (H)

Man får se det relativt deras tävlingsfart.

Och då har vi inte nämnt Tommy Persson, mannen med världens lägsta steg.

En grym idrottsman! Har för mig han sagt att han aldrig sprang långsammare än 4 fart för då fick han ont i benen! På intervjun på RW´s site säger han att hans normala distansfart var 3.45.
Han verkar ha ganska annorlunda infallsvinkel än många i dagens e

Springer Tommy Persson eller??

Det som är även är intressant är att han faktiskt arbetade heltid när han satte svenskt rekord!

Jag kan berätta att han inte har en avslutad orienteringskarriär. Han springer fortfarande en del tävlingar då och då. Det är samma som med löpningen, dvs att man kan hålla på med det hela livet. Det är ännu mer så i orienteringen för det är inte bara löp

"Det som är även är intressant är att han faktiskt arbetade heltid när han satte svenskt rekord! "

Det är imponerande! Fast han hade väl någon slags kontorsfjantjobb 🙂
Inte som en av de tidiga vasaloppsvinnarna (minns inte namnet nu) som arbetade i sme

Han jobbade väl dessutom ofta lite mer än heltid? Nåt chefsjobb på Telia, eller om det hette Telverket då tror jag. Själv tror han att det hade gått sämre för honom (som löpare) om han inte jobbat heltid.

12