Quote from Guest on 24 October 2009, 16:30Jag har köpt ett par nya Asicsskor, kayano 15 och direkt efter första rundan fick jag klåda och blev rödflammig över hela foten. Bara den en foten förvisso. Men det försvann inte utan blev bara värre för varje gång. Det kändes som om det var nån allergisk
Jag har köpt ett par nya Asicsskor, kayano 15 och direkt efter första rundan fick jag klåda och blev rödflammig över hela foten. Bara den en foten förvisso. Men det försvann inte utan blev bara värre för varje gång. Det kändes som om det var nån allergisk
Quote from Catharina Brattlin on 24 October 2009, 16:40Jag tycker det låter som fysikalisk urticaria. En slags reaktion som utlöses av bl a tryck och beröring.
Ena foten är kanske snäppet större än den andra, vilket gör att skon trycker mer. Om det vore nåt i materialet Du inte tål, borde reaktionen kommit
Jag tycker det låter som fysikalisk urticaria. En slags reaktion som utlöses av bl a tryck och beröring.
Ena foten är kanske snäppet större än den andra, vilket gör att skon trycker mer. Om det vore nåt i materialet Du inte tål, borde reaktionen kommit
Quote from Linnea Olsson on 24 October 2009, 16:47Tack ska du ha Sylvia. Det kanske skulle kunna vara en möjlighet. Jag köpte en halv storlek mindre denna gång faktiskt. Men nja, jag tycker att det är en så stark reaktion så det nästan är svårt att stödja mig till 100% på foten efter ett långpass. Tack ä
Tack ska du ha Sylvia. Det kanske skulle kunna vara en möjlighet. Jag köpte en halv storlek mindre denna gång faktiskt. Men nja, jag tycker att det är en så stark reaktion så det nästan är svårt att stödja mig till 100% på foten efter ett långpass. Tack ä
Quote from Catharina Brattlin on 24 October 2009, 16:53Vasse!
"Vid symtomgivande dermografism kliar hudförändringarna."
Stämmer inte detta på Dina symtom menar Du? Jag tyckte det lät solklart! Även om Du tycker att skon sitter behagligt kanske inte huden tycker det?
Men, vad vet jag? (H)
Vasse!
"Vid symtomgivande dermografism kliar hudförändringarna."
Stämmer inte detta på Dina symtom menar Du? Jag tyckte det lät solklart! Även om Du tycker att skon sitter behagligt kanske inte huden tycker det?
Men, vad vet jag? (H)
Quote from Linnea Olsson on 24 October 2009, 17:17Jo kanske det. Men jag hängde upp mig mer på att det stod;
Allmänsymtom i form av yrsel, huvudvärk och svimning kan uppstå vid tillräckligt intensiv exponering, till exempel vid kallbad.
Inget jag har nån känning av. Det är en kraftig rodnad över tårn
Jo kanske det. Men jag hängde upp mig mer på att det stod;
Allmänsymtom i form av yrsel, huvudvärk och svimning kan uppstå vid tillräckligt intensiv exponering, till exempel vid kallbad.
Inget jag har nån känning av. Det är en kraftig rodnad över tårn
Quote from Catharina Brattlin on 24 October 2009, 17:21Aha, nej, de symtomen gällde vid "köldurtikaria", om Du läser länken igen. 🙂
Bra att Du sa det om att huden flagnar! Det gör nämligen såna typer av utslag...
Vet inte om Du kanske skulle prova en större storlek?
Aha, nej, de symtomen gällde vid "köldurtikaria", om Du läser länken igen. 🙂
Bra att Du sa det om att huden flagnar! Det gör nämligen såna typer av utslag...
Vet inte om Du kanske skulle prova en större storlek?
Quote from Linnea Olsson on 24 October 2009, 17:39Ett par nya dojor för 1100 spänn slänger man inte iväg så där efter ett par rundor bara för att man har en fot som kliar och blir röd. Jag ska prova med att lätta på trycket nästa gång jag är ute. Men du har fått mig att tänka i andra banor.
Ha en fortsa
Ett par nya dojor för 1100 spänn slänger man inte iväg så där efter ett par rundor bara för att man har en fot som kliar och blir röd. Jag ska prova med att lätta på trycket nästa gång jag är ute. Men du har fått mig att tänka i andra banor.
Ha en fortsa
Quote from Catharina Brattlin on 24 October 2009, 17:50Nej, jag menade inte att Du skulle slänga dem. Gå tillbaka till stället Du köpte dem, tala om vad som har hänt och be att få låna en större storlek att springa omkring med en stund. Kanske de har ett löpband? Då lär Du ju se hur huden beter sig.
Alternat
Nej, jag menade inte att Du skulle slänga dem. Gå tillbaka till stället Du köpte dem, tala om vad som har hänt och be att få låna en större storlek att springa omkring med en stund. Kanske de har ett löpband? Då lär Du ju se hur huden beter sig.
Alternat
Quote from Linnea Olsson on 24 October 2009, 18:10Snål/ekonomisk som man är köpte jag dessa i England via webben. Blir nog svårt.
TT
Snål/ekonomisk som man är köpte jag dessa i England via webben. Blir nog svårt.
TT
Quote from Funbeat user on 24 October 2009, 18:44Funkar det inte och Du bestämmer Dig för att ge upp pjucksen, så prova att tvätta dem. Vet inte hur dojor tillverkas nuförtiden, men tror inte att det sitter nån skomakare och gör först högra skon, och sen vänstra skon.
Finge jag gissa är det nån asiati
Funkar det inte och Du bestämmer Dig för att ge upp pjucksen, så prova att tvätta dem. Vet inte hur dojor tillverkas nuförtiden, men tror inte att det sitter nån skomakare och gör först högra skon, och sen vänstra skon.
Finge jag gissa är det nån asiati