Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningKläder i regn?
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag har på nåt underligt sätt lyckats undvika att springa i regn - förr sprang jag så lite att jag kunde välja regnfritt, senaste halvåret när jag nu tränar mer har jag bara haft tur(?). Tänkte när SM gick, vad skulle jag tagit på mig om jag skulle spring

Jag springer gärna i regn eftersom jag blir så varm, så det svalkar så härligt. 🙂

Jag brukar ha mina vanliga kläder vid regn oavsett årstid men är noga med att bära keps för att skydda ögonen (bär kontaktlinser). Dessutom, ju tightare kläder, desto bät

Som Sylvia. Samma som vanligt, och tajta kläder.

Håller med ovanstående, det kan va rätt svalt och skönt med regn. Är det kallt ute brukar jag försöka få på mig någon vattentålig jacka, men risken att de blir tunga finns ju så hellre en tight tshirt eller långärmad.

Så det kanske är bättre med en långärmad tröja än en jacka... och en keps hade absolut varit skönt när regnet rann ner i ögonen 😉

Testa kortärmad cykeltröja över underställ,inget fladder och håller dig varm och skön länge.

Jag har mina vanliga kläder (tights, linne, funktions-ziptröja). Jag störs inte av att bli blöt, det blir jag ändå av svett. Skulle jag vara ute i många timmar skulle det kanske kännas annorlunda, då hade jag kanske haft en vind/vattentät funktionsjacka ö

Om det blåser hade jag kört långärmad underställströja och vindjacka.

Jag blir lätt nedkyld "på ytan", så är det hällregn eller regn+blåst springer jag i ylleunderställ och cykelväst. Yllet suger upp lite mer vatten än den vanliga funktionströjan, men det sitter tight och blir inte slabbigt och klumpigt (och eftersom jag ha

Jag sprang årets mara i en långärmad kompressionströja och en kortärmad funktions t-shirt utanpå och korta shorts. Jag hade även vindtäta handskar. Det som kylde i år var ju blåsten och den låga temperaturen. Jag frös ingenting under loppet men blöt blev

12