Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningKläder i regn?
You need to log in to create posts and topics.

12

Ska man springa länge i kallt regn är en regnjacka det enda valet tycker jag. Har sprungit 33km och 45km i 6 grader och regn i denna jacka och det funkade riktigt bra!

Montane Spektr Smock

Film från 44km passet..

htt

Som de flesta andra kör jag i samma kläder som vanligt, kanske något plagg extra vid behov.

Nääää du Hasse....du kan glömma löplabbet å sikta in dig på Apotekets grejor för allt för myche sol....solfaktor 30 rekommenderas...å så lär dig ordentligt att knyta snorfanan över svålen. Tja sen ses vi väl där då.....!?

Om det blir regn kör du väl med en gammaldags sydväst då du kutar en mara Kjelle?

Ja du, Kjelle, det är nog mest solen man fruktar 14 juli... 😉 Men nu när jag blivit så inbiten så kommer nog fler träningspass i ösregn förr eller senare, så det var mest det jag tänkte förbereda...

Älskar att springa i regn, speciellt under sommartid när det är varmt. 🙂

Under Sthlm marathon i år hade jag dock gärna önskat mig en bra löparregnjacka, fast det är tveksamt om vädret kunde räknas som sommarväder. 😉

Oavsett om man springer i regn el

Jag hoppade på nedanlänkade erbjudande och fick en löparjacka. Den kan jag varmt rekommendera som ett yttre skydd under lite varmare men kraftigt regniga dagar. Det sitter ett litet fodrar fastsytt i jackan vilket gör att man kan trycka in den till en lit

Ja, idag blev det 17 km i ösregn i nyinhandlad Adidas långärmad, och så hittade jag faktiskt en lätt Izumi-jacka i garderoben. Kläderna funkade bra, men rätt kul när man tog av dom och vred ur allt vatten efteråt - man släpar ju på flera kilo extravikt kä

12