Quote from Funbeat user on 23 March 2010, 08:21Största problemet på vintern är svett och kondens. Kylan brukar inte vara något större bekymmer.
Det gäller att kunna vädra bort fukten, annars börjar man frysa när kläderna blir blöta.
Daniels stickade handskar är en produkt som funkar .
Gortex funkar
Största problemet på vintern är svett och kondens. Kylan brukar inte vara något större bekymmer.
Det gäller att kunna vädra bort fukten, annars börjar man frysa när kläderna blir blöta.
Daniels stickade handskar är en produkt som funkar .
Gortex funkar
Quote from Funbeat user on 23 March 2010, 08:27Detta är praktiskt men kanske inte vid cykelturer.
BILD:http://www.roperusa.eu/media/prodthumbs/1380.jpg
Detta är praktiskt men kanske inte vid cykelturer.
BILD:http://www.roperusa.eu/media/prodthumbs/1380.jpg
Quote from Funbeat user on 23 March 2010, 08:35BILD:http://tshit.com/supergoofy/Super-Goofy.jpg
Quote from Berit Bengtson on 23 March 2010, 09:56Daniel Ridings skrev:
> Jag använder ylleunderställ. Då behöver man inte någon skjorta.
> Ull är ett fantastiskt material på vintern (sommarn också, för den del).Ylle har en begränsad förmåga att suga upp och hålla kvar fukt (läs: svett).
Håller man si
Daniel Ridings skrev:
> Jag använder ylleunderställ. Då behöver man inte någon skjorta.
> Ull är ett fantastiskt material på vintern (sommarn också, för den del).
Ylle har en begränsad förmåga att suga upp och hålla kvar fukt (läs: svett).
Håller man si
Quote from Funbeat user on 23 March 2010, 12:20Mina ylleunderkläder blir genomdränkta, ingen tvekan om det. Fördelen, i -18, är att de fortfarande värmer OCH att de inte stinker förrän efter 6 eller 7 veckor. Kan inte tänka mig något annat.
Kläderna blir mindre genomdränkta om man litar på dem, och i
Mina ylleunderkläder blir genomdränkta, ingen tvekan om det. Fördelen, i -18, är att de fortfarande värmer OCH att de inte stinker förrän efter 6 eller 7 veckor. Kan inte tänka mig något annat.
Kläderna blir mindre genomdränkta om man litar på dem, och i
Quote from Funbeat user on 24 March 2010, 17:04Håkan C,
Har precis samma erfarenheter som du. Tycker att ylleunderställ har fått oförtjänt bra rykte. Visst är det skönt och fungerar utmärkt vid lätt aktivitet men då man jobbar hårt och svettas rejält suger det upp svetten och blir inte alls behaglig
Håkan C,
Har precis samma erfarenheter som du. Tycker att ylleunderställ har fått oförtjänt bra rykte. Visst är det skönt och fungerar utmärkt vid lätt aktivitet men då man jobbar hårt och svettas rejält suger det upp svetten och blir inte alls behaglig
Quote from Funbeat user on 24 March 2010, 17:31Om det finns något som är bättre är jag klart intresserad. Jag är alltid på jakt efter bra kläder. Jag är ganska säker på att det inte finns något i syntet som duger för mig, men jag kan ha missat något. Alltid nyfiken.
Om det finns något som är bättre är jag klart intresserad. Jag är alltid på jakt efter bra kläder. Jag är ganska säker på att det inte finns något i syntet som duger för mig, men jag kan ha missat något. Alltid nyfiken.
Quote from Funbeat user on 24 March 2010, 18:15Vid nästan alla tillfällen är ylle att föredra framför alla alternativ jag känner till.
Vid nästan alla tillfällen är ylle att föredra framför alla alternativ jag känner till.
Quote from Funbeat user on 25 March 2010, 11:59Beror ju på vilket ylleunderställ man använder också. Jag har ett väldigt tjockt, ett för vinterbruk och ett för "sommar", det tunnaste är det jag kör med nu, fungerar utmärkt. Samma sak som syntetställen, vissa fungerar dåligt när det börjar bli varmt.
Beror ju på vilket ylleunderställ man använder också. Jag har ett väldigt tjockt, ett för vinterbruk och ett för "sommar", det tunnaste är det jag kör med nu, fungerar utmärkt. Samma sak som syntetställen, vissa fungerar dåligt när det börjar bli varmt.
Quote from Funbeat user on 25 March 2010, 14:12Idag är det 15 grader och solsken så det blev shorts!(L)
Idag är det 15 grader och solsken så det blev shorts!(L)