Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningKläder vid regn??
You need to log in to create posts and topics.

Vad har ni på er under regniga pass? Jag måste införskaffa nåt som fungerar bra när det regnar, så alla tips är välkomna!

Nu när det är varmt kör jag som vanligt, dvs i korta tights och funktionströja. regnet är bara skönt och svalkande.

När det blir kallare kryper jag in i en vindjacka (R90), eftersom det inte är regnet som är problemet egentligen utan vinden, tycker jag.

Om du tar på dig nåt som håller ute regnet så blir du dyblöt inifrån. Om du inte tar på dig nåt extra så blir du blöt utifrån.
Kör hårdare så håller man sig varm utan extra kläder 🙂

Keps är bra när det regnar så man slipper få vattnet i önen.

Jag brukar bli varm rätt snabbt men ibland känns det som att det skulle vara skönt att ha nån typ av jacka som är aningens vattenavstötande, speciellt nu när det börjar bli kallare ute.

Förutom keps inga speciella kläder. Funktionskläder är lika varma blöta som torra, och om det är svett elelr regn kvittar lika. Skillnaden är väl mest att man blir smutsigare när det är blött.

Undvik bomull om det är blött o kallt, och skölj ur gruset så

Håller med Ladyn - det är eg. inte vattnet utan blåsten som är problemet...så en vindavvisande jacka är MYCKET bättre än nån regnjacka! Våt blir man ändå. Det är frysa man vill undvika!

Maria, jag har en väst som är vindtät på framsidan o mer som nät på ryggen. Den är inte riktigt vattentät, men tillräckligt tät för att hålla kroppen i bra skick när det är geggigt väder

Mitt bästa plagg är en Trotter-tröja från Lundhags. Lam vindtät, vattenavvisande, vid och ventilerande. Den fungerar utmärkt som ytterlager och kompletteras med kort eller långärmat under för temperaturreglering.

Men frågan är bra ... ändå. Vad är bästa ruskkläderna?
Jag stod och nöp i ställ och löparjackor på sportaffären häromsistens och insåg att jag inte hade en susning om vad som var ett bra köp.