Quote from Guest on 26 August 2009, 14:57Vad har ni på er under regniga pass? Jag måste införskaffa nåt som fungerar bra när det regnar, så alla tips är välkomna!
Vad har ni på er under regniga pass? Jag måste införskaffa nåt som fungerar bra när det regnar, så alla tips är välkomna!
Quote from Funbeat user on 26 August 2009, 15:07Nu när det är varmt kör jag som vanligt, dvs i korta tights och funktionströja. regnet är bara skönt och svalkande.
När det blir kallare kryper jag in i en vindjacka (R90), eftersom det inte är regnet som är problemet egentligen utan vinden, tycker jag.
Nu när det är varmt kör jag som vanligt, dvs i korta tights och funktionströja. regnet är bara skönt och svalkande.
När det blir kallare kryper jag in i en vindjacka (R90), eftersom det inte är regnet som är problemet egentligen utan vinden, tycker jag.
Quote from Camilla Höög on 26 August 2009, 15:14Om du tar på dig nåt som håller ute regnet så blir du dyblöt inifrån. Om du inte tar på dig nåt extra så blir du blöt utifrån.
Kör hårdare så håller man sig varm utan extra kläder 🙂
Om du tar på dig nåt som håller ute regnet så blir du dyblöt inifrån. Om du inte tar på dig nåt extra så blir du blöt utifrån.
Kör hårdare så håller man sig varm utan extra kläder 🙂
Quote from Funbeat user on 26 August 2009, 16:23Keps är bra när det regnar så man slipper få vattnet i önen.
Keps är bra när det regnar så man slipper få vattnet i önen.
Quote from Funbeat user on 26 August 2009, 17:00Jag brukar bli varm rätt snabbt men ibland känns det som att det skulle vara skönt att ha nån typ av jacka som är aningens vattenavstötande, speciellt nu när det börjar bli kallare ute.
Jag brukar bli varm rätt snabbt men ibland känns det som att det skulle vara skönt att ha nån typ av jacka som är aningens vattenavstötande, speciellt nu när det börjar bli kallare ute.
Quote from Funbeat user on 26 August 2009, 17:02Förutom keps inga speciella kläder. Funktionskläder är lika varma blöta som torra, och om det är svett elelr regn kvittar lika. Skillnaden är väl mest att man blir smutsigare när det är blött.
Undvik bomull om det är blött o kallt, och skölj ur gruset så
Förutom keps inga speciella kläder. Funktionskläder är lika varma blöta som torra, och om det är svett elelr regn kvittar lika. Skillnaden är väl mest att man blir smutsigare när det är blött.
Undvik bomull om det är blött o kallt, och skölj ur gruset så
Quote from Elias Engqvist on 26 August 2009, 18:34Håller med Ladyn - det är eg. inte vattnet utan blåsten som är problemet...så en vindavvisande jacka är MYCKET bättre än nån regnjacka! Våt blir man ändå. Det är frysa man vill undvika!
Håller med Ladyn - det är eg. inte vattnet utan blåsten som är problemet...så en vindavvisande jacka är MYCKET bättre än nån regnjacka! Våt blir man ändå. Det är frysa man vill undvika!
Quote from Funbeat user on 26 August 2009, 21:29Maria, jag har en väst som är vindtät på framsidan o mer som nät på ryggen. Den är inte riktigt vattentät, men tillräckligt tät för att hålla kroppen i bra skick när det är geggigt väder
Maria, jag har en väst som är vindtät på framsidan o mer som nät på ryggen. Den är inte riktigt vattentät, men tillräckligt tät för att hålla kroppen i bra skick när det är geggigt väder
Quote from Funbeat user on 26 August 2009, 22:44Mitt bästa plagg är en Trotter-tröja från Lundhags. Lam vindtät, vattenavvisande, vid och ventilerande. Den fungerar utmärkt som ytterlager och kompletteras med kort eller långärmat under för temperaturreglering.
Mitt bästa plagg är en Trotter-tröja från Lundhags. Lam vindtät, vattenavvisande, vid och ventilerande. Den fungerar utmärkt som ytterlager och kompletteras med kort eller långärmat under för temperaturreglering.
Quote from Funbeat user on 26 August 2009, 23:11Men frågan är bra ... ändå. Vad är bästa ruskkläderna?
Jag stod och nöp i ställ och löparjackor på sportaffären häromsistens och insåg att jag inte hade en susning om vad som var ett bra köp.
Men frågan är bra ... ändå. Vad är bästa ruskkläderna?
Jag stod och nöp i ställ och löparjackor på sportaffären häromsistens och insåg att jag inte hade en susning om vad som var ett bra köp.