Quote from Guest on 28 August 2008, 12:36Vad har ni på er när ni cyklar i regn och rusk? Märken? Inköpsställen på nätet? Bra att tänka på ang cykelkläder?
Vad har ni på er när ni cyklar i regn och rusk? Märken? Inköpsställen på nätet? Bra att tänka på ang cykelkläder?
Quote from Funbeat user on 28 August 2008, 12:46Igår hade jag bara en vanlig cykeltröja och cykelbyxor. Då var jag så blöt som man kan bli (inväntar spänt olika definitioner...). Men det var inte så kallt. Värst är väl fötter och händer för min del så jag inte har överdrag (det var fint när jag åkte ti
Igår hade jag bara en vanlig cykeltröja och cykelbyxor. Då var jag så blöt som man kan bli (inväntar spänt olika definitioner...). Men det var inte så kallt. Värst är väl fötter och händer för min del så jag inte har överdrag (det var fint när jag åkte ti
Quote from Funbeat user on 28 August 2008, 12:50Under den skånska vintern (dvs vid ett par plusgrader och mycket regn och vind), brukar jag piffa upp träningsutrustningen med:
- vindtäta och vattenavvisande fingerhandskar (fryser lätt om fingrarna så ett tips är att skaffa handskar som håller både mot
Under den skånska vintern (dvs vid ett par plusgrader och mycket regn och vind), brukar jag piffa upp träningsutrustningen med:
- vindtäta och vattenavvisande fingerhandskar (fryser lätt om fingrarna så ett tips är att skaffa handskar som håller både mot
Quote from Ingemar Lindgren on 28 August 2008, 14:02Håller med Linus till punkt och pricka, bor i liknande klimat, fast har en följdfråga - var 17 får man tag på långärmade jerseys med bra fickor? Har varit inne i hundra affärer och de har sällan mer än en långärmad tröja och då utan dragkedjeficka men kom
Håller med Linus till punkt och pricka, bor i liknande klimat, fast har en följdfråga - var 17 får man tag på långärmade jerseys med bra fickor? Har varit inne i hundra affärer och de har sällan mer än en långärmad tröja och då utan dragkedjeficka men kom
Quote from Funbeat user on 28 August 2008, 14:35Gå med i Activera Tierp cykelklubb och köp deras klubbtröja.
Gå med i Activera Tierp cykelklubb och köp deras klubbtröja.
Quote from Funbeat user on 28 August 2008, 14:38PS. Är dragkedjeficka viktigt? Jag har inte någon sådan tröja och det brukar funka bra ändå, har aldrig märkt att något ramlat ur fickorna (förutom en banan som inte gick ner mer än halvvägs...). DS
PS. Är dragkedjeficka viktigt? Jag har inte någon sådan tröja och det brukar funka bra ändå, har aldrig märkt att något ramlat ur fickorna (förutom en banan som inte gick ner mer än halvvägs...). DS
Quote from Funbeat user on 28 August 2008, 14:45Köp Vermarc långärmade tröjor och Endura långbyxor som är gjorda för Belgiskt-Danskt-Skånskt klimat.
Lite tjockare Roubaixmaterial och finns med vindmaterial på de varianterna som fungerar bäst på vintern.
"Vattentät" är rena rama tryckkokaren om man cykl
Köp Vermarc långärmade tröjor och Endura långbyxor som är gjorda för Belgiskt-Danskt-Skånskt klimat.
Lite tjockare Roubaixmaterial och finns med vindmaterial på de varianterna som fungerar bäst på vintern.
"Vattentät" är rena rama tryckkokaren om man cykl
Quote from Ingemar Lindgren on 28 August 2008, 14:46Har heller aldrig tappat ngt ur fickorna men nervos som jag ar vill undvika stressen av att fundera pa att hemnycklar eller telefon trillar ur 8 mil hemifran...
Har heller aldrig tappat ngt ur fickorna men nervos som jag ar vill undvika stressen av att fundera pa att hemnycklar eller telefon trillar ur 8 mil hemifran...
Quote from Ingemar Lindgren on 28 August 2008, 14:51Långbyxor fick jag tag på ett par finfina på CC förra året, värmer bättre än tights och långfilsingar och lite vattenavstötande utan att bli svettiga, handskar ett par Gore Bikewear med liknande egenskaper.
Var får man tag på Vermarc tröjor?
Långbyxor fick jag tag på ett par finfina på CC förra året, värmer bättre än tights och långfilsingar och lite vattenavstötande utan att bli svettiga, handskar ett par Gore Bikewear med liknande egenskaper.
Var får man tag på Vermarc tröjor?
Quote from Funbeat user on 28 August 2008, 14:53Cykel city har haft dem eller så har Vermarc i Belgien dem.
Cykel city har haft dem eller så har Vermarc i Belgien dem.