Quote from Funbeat user on 28 August 2008, 15:03en liten sadelväska löser väl problemet med säker förvaring marcus så får du mer att välja på i tröjväg
en liten sadelväska löser väl problemet med säker förvaring marcus så får du mer att välja på i tröjväg
Quote from Funbeat user on 28 August 2008, 15:06"Har heller aldrig tappat ngt ur fickorna men nervos som jag ar vill undvika stressen av att fundera pa att hemnycklar eller telefon trillar ur 8 mil hemifran..."
Om tröjan har tre fack på ryggen, välj mittenfacket till de saker du inte vill fippla med u
"Har heller aldrig tappat ngt ur fickorna men nervos som jag ar vill undvika stressen av att fundera pa att hemnycklar eller telefon trillar ur 8 mil hemifran..."
Om tröjan har tre fack på ryggen, välj mittenfacket till de saker du inte vill fippla med u
Quote from Ingemar Lindgren on 28 August 2008, 15:25För mig innebär en öppen ficka en för stor risk att tappa ngt väsentligt - kanske beror på det belgiska väglaget eller som sagt min hängslen-och-livrem-attityd till livet i största allmänhet. Jag har lyckats fälla ett par vattenflaskor under förra året pg
För mig innebär en öppen ficka en för stor risk att tappa ngt väsentligt - kanske beror på det belgiska väglaget eller som sagt min hängslen-och-livrem-attityd till livet i största allmänhet. Jag har lyckats fälla ett par vattenflaskor under förra året pg
Quote from Funbeat user on 28 August 2008, 16:33En poäng med dragkedja på fickan är att inte få in oönskade saker i fickan, som t ex vatten, grus och sand vid regnväder.
En poäng med dragkedja på fickan är att inte få in oönskade saker i fickan, som t ex vatten, grus och sand vid regnväder.
Quote from Funbeat user on 28 August 2008, 16:36Jag brukar få in vatten överallt när det regnar, oavsett om dragkedjorna är öppna eller stängda.
Jag brukar få in vatten överallt när det regnar, oavsett om dragkedjorna är öppna eller stängda.
Quote from Funbeat user on 28 August 2008, 17:08Bra David, buffen runt halsen hade jag glömt att nämna. (t+)
Min packning är för övrigt som följer:
I sadelväska:
- extraslang
- verktygssats (sådan med lite sexkantsnycklar, kedjekrängare och skruvmejsel)
- däckavdragareFör normalpass, i tröjfickorna
Bra David, buffen runt halsen hade jag glömt att nämna. (t+)
Min packning är för övrigt som följer:
I sadelväska:
- extraslang
- verktygssats (sådan med lite sexkantsnycklar, kedjekrängare och skruvmejsel)
- däckavdragare
För normalpass, i tröjfickorna
Quote from Funbeat user on 28 August 2008, 17:42Jag använder en patenterad plastpåse från axa.. Där finns mobil, pengar och nycklar. Känns som mindre risk att tappa om man det så.
Sen inget mer faktiskt. Och sorry Linus, jag skulle aldrig ta på mig en reflexväst.
Jag använder en patenterad plastpåse från axa.. Där finns mobil, pengar och nycklar. Känns som mindre risk att tappa om man det så.
Sen inget mer faktiskt. Och sorry Linus, jag skulle aldrig ta på mig en reflexväst.
Quote from Ingemar Lindgren on 28 August 2008, 17:46OK, jag ger mig, jag får väl skaffa en ramväska som komplement 🙂 Men stället bakom sadeln för flaskor, det är där jag brukar tappa flaskor och med den nackdelen att då ser man inte när man tappar dem, jag får testa att komplettera med gummisnoddar för a
OK, jag ger mig, jag får väl skaffa en ramväska som komplement 🙂 Men stället bakom sadeln för flaskor, det är där jag brukar tappa flaskor och med den nackdelen att då ser man inte när man tappar dem, jag får testa att komplettera med gummisnoddar för a
Quote from Funbeat user on 28 August 2008, 18:01Ta några pommes frittes med olja och smörj skruvarna.
Ta några pommes frittes med olja och smörj skruvarna.
Quote from Funbeat user on 28 August 2008, 20:22Ja Marcus, just flaskorna på det extra flaskstället bakom sadeln kan vara förrädiska. Jag har tappat flaskor från den både när jag i farten ska ha satt dit dem och i den förra modellen av flaskställ bakom sadeln även när jag kört över stora gupp. Nu har j
Ja Marcus, just flaskorna på det extra flaskstället bakom sadeln kan vara förrädiska. Jag har tappat flaskor från den både när jag i farten ska ha satt dit dem och i den förra modellen av flaskställ bakom sadeln även när jag kört över stora gupp. Nu har j