Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningKlädsel på gymmet!
You need to log in to create posts and topics.

Jag har precis köpt löpartights och det ångrar jag inte. Jätteskönt att springa i istället för slappa gympabrallor.

På gymmet använder jag vanliga shorts året runt eftersom gymmen självklart är uppvärmda under de kalla årstiderna.

Jag har dock noterat a

Tights är överlägset, men blygsamma drar på något utanpå. På gymmet finns ofta en hel del kvinnor vilket kan ställa till det tights 🙂

Jag tror att du har råkat på så kallade "crossfitare". De har alltid kompressionstights under sina shorts. Om du sneglar på texten på tightsen så kommer du att se att det står "Skins" eller "X2U" på dem.

Jaha, crossfittare! Det kan nog stämma + en del wannebe crossfitters. Det har väl blivit mer av ett mode än att det är funktionellt.

"Funktionell" är ett modeord.

Utveckla gärna!

Som nybliven tightsägare så kan jag motvilligt erkänna att jag känner mig mer naken i tights än i shorts. Fånigt kanske, men det är ovant att som 36-åring dra på sig ett par tights för första gången 🙂

Äntligen! En fråga jag länge velat ha svar på 🙂 Som tjej är man ju väldigt van vid att klämma ner sig i allehanda tajta klädesplagg och skäms följaktligen inte (?), men det kanske är svårare om man är ovan?;)

Förresten, Johanna: kompressionsnörden (som

Hört talas om Balettpung?

Vilma, ja det var en väldigt hög tröskel att kliva över för mig. Vågade knappt visa mig på gymmet när jag använde dem första gången. Fast man vänjer sig fort som tur är 🙂