Quote from Guest on 12 December 2012, 20:48Det finns ju några trådar om detta men jag undrar hur ni gör som springer lite längre pass, mellan 2 - 5h, på vintern? Jag springer med ett tunt merionunderställ från icebreaker (150) och en tunn löparjacka på överkroppen nu när det har varit mellan - 5 -
Det finns ju några trådar om detta men jag undrar hur ni gör som springer lite längre pass, mellan 2 - 5h, på vintern? Jag springer med ett tunt merionunderställ från icebreaker (150) och en tunn löparjacka på överkroppen nu när det har varit mellan - 5 -
Quote from Funbeat user on 12 December 2012, 20:58Det är viktigt att inte ha för mycket på kroppen vid start. Det kan gott vara lite småkallt i början, efter 10-15 min har man oftast ändå fått upp värmen. Däremot är det bra att ha mössa och vantar på från start,och dom kan ju sedan åka av och på för att
Det är viktigt att inte ha för mycket på kroppen vid start. Det kan gott vara lite småkallt i början, efter 10-15 min har man oftast ändå fått upp värmen. Däremot är det bra att ha mössa och vantar på från start,och dom kan ju sedan åka av och på för att
Quote from Funbeat user on 12 December 2012, 21:05Kör själv med Icebreaker både 150 och 200 till träningen och har svårt att tänka mig ngt annat numera. När jag gick över från syntet till 200 så kände jag mig betydligt mindre frusen ffa efter långpassen eller vid intervaller. Därefter införskaffades en 1
Kör själv med Icebreaker både 150 och 200 till träningen och har svårt att tänka mig ngt annat numera. När jag gick över från syntet till 200 så kände jag mig betydligt mindre frusen ffa efter långpassen eller vid intervaller. Därefter införskaffades en 1
Quote from Funbeat user on 12 December 2012, 21:22Nu springer jag inet riktigt så långt just nu, men i alla fall. Tunna långkallingar och tights ovanpå det. En tjock och en tunn långärmad syntettröja. Tunn vindjacka. Buff och mössa, tjock stickade yllevantar.
Nu springer jag inet riktigt så långt just nu, men i alla fall. Tunna långkallingar och tights ovanpå det. En tjock och en tunn långärmad syntettröja. Tunn vindjacka. Buff och mössa, tjock stickade yllevantar.
Quote from Funbeat user on 12 December 2012, 22:31Åker mesta skidor, men undrar om inte ditt "problem" är vindjacka? Skidåkare producerar ju en hel del värme, och utsätter sig för mer fartvind än löpare. Oftast har man bara vindtätt över grenen, o låter resten av kroppen ha ett par tunna genomsläppliga l
Åker mesta skidor, men undrar om inte ditt "problem" är vindjacka? Skidåkare producerar ju en hel del värme, och utsätter sig för mer fartvind än löpare. Oftast har man bara vindtätt över grenen, o låter resten av kroppen ha ett par tunna genomsläppliga l
Quote from Funbeat user on 13 December 2012, 07:49En av möjliga orsaker till att det i dag är så många fler som ej är nöjda med sina resultat är att GÖRA DET SÅ BEKVÄMT SOM MÖJLIGT.
Vill man nå något så borde man väl försöka testa gränser.Ut och spring i vad som helst. 🙂
En av möjliga orsaker till att det i dag är så många fler som ej är nöjda med sina resultat är att GÖRA DET SÅ BEKVÄMT SOM MÖJLIGT.
Vill man nå något så borde man väl försöka testa gränser.
Ut och spring i vad som helst. 🙂
Quote from Funbeat user on 13 December 2012, 09:48Fast jag är nöjd med mina resultat och har definitivt inga problem med att pressa mig själv och springa trots smärta 🙂 Dock har jag ingen lust att bli nedkyld (om det går att undvika) och på så sätt sänkt immunförsvar som kan leda till att man blir sjuk
Fast jag är nöjd med mina resultat och har definitivt inga problem med att pressa mig själv och springa trots smärta 🙂 Dock har jag ingen lust att bli nedkyld (om det går att undvika) och på så sätt sänkt immunförsvar som kan leda till att man blir sjuk
Quote from Funbeat user on 13 December 2012, 11:20Tränade jag långt ensam i vidrigt väder så kutade jag runt där jag bodde. Inga alper precis men nog var det backigt. När jag fått nog så tog jag mig hem, bytte kläder och så ut igen.
Var vi ett gäng vilket gjorde det lättare så byttes vi om längst fram.
Tränade jag långt ensam i vidrigt väder så kutade jag runt där jag bodde. Inga alper precis men nog var det backigt. När jag fått nog så tog jag mig hem, bytte kläder och så ut igen.
Var vi ett gäng vilket gjorde det lättare så byttes vi om längst fram.
Quote from Funbeat user on 13 December 2012, 12:17Problemet är inte när jag tränar, då kan jag ju göra så men på en tävling som kommer ta mellan 4-5h från A-B i skogen finns ju inte den möjligheten därför måste jag ju testa innan på träning hur jag ska lösa kyl och svett problemet
Problemet är inte när jag tränar, då kan jag ju göra så men på en tävling som kommer ta mellan 4-5h från A-B i skogen finns ju inte den möjligheten därför måste jag ju testa innan på träning hur jag ska lösa kyl och svett problemet
Quote from Funbeat user on 13 December 2012, 12:36Konsten är att hålla sig lagom varm genom loppet/träningen genom att reglera värmen. Med ombytesalternativ i packningen så handlar det främst om vaksamhet om det lyckas.
Knäppa upp, av/på och byta Inte vänta för länge med att plocka av, och inte vara fö
Konsten är att hålla sig lagom varm genom loppet/träningen genom att reglera värmen. Med ombytesalternativ i packningen så handlar det främst om vaksamhet om det lyckas.
Knäppa upp, av/på och byta Inte vänta för länge med att plocka av, och inte vara fö