Quote from Guest on 21 November 2012, 11:03Hej,
Jag har tänkt att börja cykla lvg till våren. Målet är att köra vätternrundan 2014. Tanken är att min träning kommer att genomföras under perioden april-sept. Jag kanske även kör några pass i mars och oktober men ingen cykling vid kallt väder.Nu
Hej,
Jag har tänkt att börja cykla lvg till våren. Målet är att köra vätternrundan 2014. Tanken är att min träning kommer att genomföras under perioden april-sept. Jag kanske även kör några pass i mars och oktober men ingen cykling vid kallt väder.
Nu
Quote from Funbeat user on 21 November 2012, 11:13Skoöverdrag är nog ett måste som du skriver, gärna ett par som skyddar mot väta. Om ekonomin är lite skral så har Biltema ett par som funkar helt ok. Har du sedan underställ så klarar du dig långt, men om du kör tidigt på våren så tror jag på en riktig vi
Skoöverdrag är nog ett måste som du skriver, gärna ett par som skyddar mot väta. Om ekonomin är lite skral så har Biltema ett par som funkar helt ok. Har du sedan underställ så klarar du dig långt, men om du kör tidigt på våren så tror jag på en riktig vi
Quote from Funbeat user on 21 November 2012, 11:19Har man ett par gamla slitna långkalsonger i ull så tvätta dom på 40 grader och klippa av benen.
Blir utmärkt benvärmare som håller värmen även när det är vått.
Om man är osäker på hur kallt det blir om fingrarna kan ett par latexhandskar i bakfickan va
Har man ett par gamla slitna långkalsonger i ull så tvätta dom på 40 grader och klippa av benen.
Blir utmärkt benvärmare som håller värmen även när det är vått.
Om man är osäker på hur kallt det blir om fingrarna kan ett par latexhandskar i bakfickan va
Quote from Funbeat user on 21 November 2012, 11:36Men ni tror på att använda kortärmat/kortbyxat med arm/benvärmare istället för att köpa en långärmad/långbyxad och kortärmade/kortbyxade plagg?
Men ni tror på att använda kortärmat/kortbyxat med arm/benvärmare istället för att köpa en långärmad/långbyxad och kortärmade/kortbyxade plagg?
Quote from Funbeat user on 21 November 2012, 11:40Det känns som om du fick med det mesta. Skoöverdrag skulle jag nog rekomendera ett par som är tunnare än Biltemas då du tänkt att köra i plusgrader. Kan också rekomendera en Buff samt en tunn vindjacka med långa ärmar.
Det känns som om du fick med det mesta. Skoöverdrag skulle jag nog rekomendera ett par som är tunnare än Biltemas då du tänkt att köra i plusgrader. Kan också rekomendera en Buff samt en tunn vindjacka med långa ärmar.
Quote from Funbeat user on 21 November 2012, 11:43Ja, kort med värmare blir bra.
Ja, kort med värmare blir bra.
Quote from Funbeat user on 21 November 2012, 11:46Tack för alla tips! Så ni rekommenderar en vindjacka före en vindväst? Jag har kikat på följande alternativ:
http://www.wiggle.co.uk/craft-performance-bike-feather-light-vest/
http://www.wiggle.co.uk/craft-performance-bike-featherlight-jacket/Eller bör
Tack för alla tips! Så ni rekommenderar en vindjacka före en vindväst? Jag har kikat på följande alternativ:
http://www.wiggle.co.uk/craft-performance-bike-feather-light-vest/
http://www.wiggle.co.uk/craft-performance-bike-featherlight-jacket/
Eller bör
Quote from Elias Engqvist on 21 November 2012, 12:36Om du är ekonomisk tror jag mer på långärmad jacka - svensk sommar är ofta inte så varm. Jag använder ofta(st) långärmat även på sommaren - man kan dra upp ärmarna om det blir varmt - däremot är det inte så kul med armvärmare på sommaren (oftast)
Om du är ekonomisk tror jag mer på långärmad jacka - svensk sommar är ofta inte så varm. Jag använder ofta(st) långärmat även på sommaren - man kan dra upp ärmarna om det blir varmt - däremot är det inte så kul med armvärmare på sommaren (oftast)
Quote from Funbeat user on 21 November 2012, 12:52Toppen! Då kör jag på långärmade jackan istället för västen och så lägger jag till ett skoöverdrag. Nu börjar jag bli redo för våren... Längtar redan!
Toppen! Då kör jag på långärmade jackan istället för västen och så lägger jag till ett skoöverdrag. Nu börjar jag bli redo för våren... Längtar redan!
Quote from Funbeat user on 21 November 2012, 13:23Du lär ju behöva vindväst och lycraöverdrag till skorna också.
Du lär ju behöva vindväst och lycraöverdrag till skorna också.