Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelKlädsel vid landsvägscykling
You need to log in to create posts and topics.

Det finns en del tunna vindjackor med avtagbara ärmar. ex. "pearl izumi", säkert andra märken också.

Väldigt mycket smaksak om man vill ha lång eller kortärmat..

Jag körde drygt 14 mil i duggregn och 6 grader med kortärmad jersey och långärmad merinoundertröja. Funkade utmärkt för mig.

När det är lite varmare använder jag armvärmare istället för und

Skulle satsa på både vindväst och vindjacka, kan vara skönt när det är ca 5 grader.

Trodde att vi hade kommit fram till att skippa västen och bara köpa vindjackan... =)

Jacka med avtagbara ärmar kanske kan bli den ultimata kombinationen. Annars får jag väl börja med en vindjacka och komplettera med en väst senare om jag tycker att det b

Ni hade!

Ja, det hade vi, sedan kom du och förstörde allt! =)

Blir nog som sagt en jacka till att börja med. En liten och lätt som jag kan lägga ner i en bakficka.

Jag har frusit vad jag ska på en cykel och nu har jag kläder så det klarar alla cykelväder.

Låt höra vad din cykelgarderob innehåller. I alla fall de saker du inte kan vara utan. Kan kanske bli användbara tips till en rookie som jag.

Om du vill hålla nere kostnaderna:
Handskar - billigast är monteringshandskar på byggmarknader, bra kvalitet till långt under sportaffär-pris, även för skidåkning. Finns i olika varma modeller, klipp fingrarna enligt eget behag

Vanliga vintertights för l

både väst å jacka går faktiskt åt