Quote from Funbeat user on 22 November 2012, 13:02"Allvarligt, så aldrig aldrig någonsin något under cykelbyxan. Du blir stämplad som snuskpelle direkt av mig. Hu så ohygeiniskt att ha kalsonger (eller trosor) under cykelbrallan."
Det där får du gärna utveckla lite. Jag ser inte riktigt problemet på hyg
"Allvarligt, så aldrig aldrig någonsin något under cykelbyxan. Du blir stämplad som snuskpelle direkt av mig. Hu så ohygeiniskt att ha kalsonger (eller trosor) under cykelbrallan."
Det där får du gärna utveckla lite. Jag ser inte riktigt problemet på hyg
Quote from Rasmus Olsson on 22 November 2012, 13:16Syftet med en cykelbyxa är främst för att hålla rumpan torr och ren från salter, bakterier, hudavlagringar och annat som händer med huden vid ansträngning och svett. För att förhindra skavsår och andra obehagligheter. Har du då någonting mellan din rumpa
Syftet med en cykelbyxa är främst för att hålla rumpan torr och ren från salter, bakterier, hudavlagringar och annat som händer med huden vid ansträngning och svett. För att förhindra skavsår och andra obehagligheter. Har du då någonting mellan din rumpa
Quote from Funbeat user on 22 November 2012, 14:26"Syftet med en cykelbyxa är främst för att hålla rumpan torr och ren från salter, bakterier, hudavlagringar och annat som händer med huden vid ansträngning och svett. För att förhindra skavsår och andra obehagligheter. Har du då någonting mellan din rumpa
"Syftet med en cykelbyxa är främst för att hålla rumpan torr och ren från salter, bakterier, hudavlagringar och annat som händer med huden vid ansträngning och svett. För att förhindra skavsår och andra obehagligheter. Har du då någonting mellan din rumpa
Quote from Rasmus Olsson on 22 November 2012, 15:08Underbyxor har ju en söm någonstans och någonstans så slutar det vid en midjeresår och två ben. Där har du problemområden för skavsår. Bla.
Underbyxor har ju en söm någonstans och någonstans så slutar det vid en midjeresår och två ben. Där har du problemområden för skavsår. Bla.
Quote from Funbeat user on 22 November 2012, 17:43Bruse:
""Strunta i snoppen, den har du iaf ingen användning för pga trycket mot perinium.""Ap..App...Snakka for deg selv, uten å trekke oss andre inn i dine problemer !!
Bruse:
""Strunta i snoppen, den har du iaf ingen användning för pga trycket mot perinium.""
Ap..App...Snakka for deg selv, uten å trekke oss andre inn i dine problemer !!
Quote from Rasmus Olsson on 22 November 2012, 19:48Haha!
Haha!
Quote from Funbeat user on 24 November 2012, 22:59"Till exempel om man använder syntetunderkläder (ex. windtäta underställskallingar). De går att köra i 60 grader (till skillnad från alla cykelbyxor jag sett) men har även de en fuktransporterande funktion."
Men varför ska du använda kallingar över huvud
"Till exempel om man använder syntetunderkläder (ex. windtäta underställskallingar). De går att köra i 60 grader (till skillnad från alla cykelbyxor jag sett) men har även de en fuktransporterande funktion."
Men varför ska du använda kallingar över huvud
Quote from Funbeat user on 25 November 2012, 07:37Man får hoppas att de tvättar sig i alla fall.
Man får hoppas att de tvättar sig i alla fall.
Quote from Funbeat user on 25 November 2012, 15:58Jag tvättar alla mina träningskläder i 60 grader oavsett vad lappen säger. Hittills har mina cykelbyxor överlevt och de är inne på tredje året nu.
Ull skulle jag kanske inte tvätta i 60 förstås... Men jag äger inga i ull.
Jag tvättar alla mina träningskläder i 60 grader oavsett vad lappen säger. Hittills har mina cykelbyxor överlevt och de är inne på tredje året nu.
Ull skulle jag kanske inte tvätta i 60 förstås... Men jag äger inga i ull.
Quote from Funbeat user on 27 November 2012, 22:33MEd risk för upprepning, läste bara första halvan av tråden:
-Underställströjja/brynja för alla väderlekar att alltid ha underst är väldigt skönt. Den transporterar bort svett effektivt och håller en torr och samtidigt blir det svalare även när det är ri
MEd risk för upprepning, läste bara första halvan av tråden:
-Underställströjja/brynja för alla väderlekar att alltid ha underst är väldigt skönt. Den transporterar bort svett effektivt och håller en torr och samtidigt blir det svalare även när det är ri