Quote from Guest on 14 April 2012, 11:03Halloj!
Jag är på jakt efter linne/t-shirt i funktionsmaterial och som sitter ganska tajt på överkroppen. Jag gillar inte att ha saker och ting slängandes när jag springer så vanliga t-shirts går bort :=)
Någon som har något märke/modell att rekommendera
Halloj!
Jag är på jakt efter linne/t-shirt i funktionsmaterial och som sitter ganska tajt på överkroppen. Jag gillar inte att ha saker och ting slängandes när jag springer så vanliga t-shirts går bort :=)
Någon som har något märke/modell att rekommendera
Quote from Jonny Persson on 14 April 2012, 11:13Vill du ha tajta grejer kan du ju alltid köra med kompressionskläder av valfritt märke.
Vill du ha tajta grejer kan du ju alltid köra med kompressionskläder av valfritt märke.
Quote from Funbeat user on 14 April 2012, 11:15Då lär triathlonkläder vara perfekt för dig, ex. http://www.wiggle.co.uk/orca-core-tri-tank/
Då lär triathlonkläder vara perfekt för dig, ex. http://www.wiggle.co.uk/orca-core-tri-tank/
Quote from Funbeat user on 14 April 2012, 11:18Låter väldigt tajt? Inte så tajt att andningen blir knepig antar jag 😀
Finns det något att vinna på att ha kompressionskläder på överkroppen som löpare (förutom att man slipper fladdret)?
Låter väldigt tajt? Inte så tajt att andningen blir knepig antar jag 😀
Finns det något att vinna på att ha kompressionskläder på överkroppen som löpare (förutom att man slipper fladdret)?
Quote from Jonny Persson on 14 April 2012, 11:21Jag har inte sett några vinster med det annat än att man slipper fladdret men jag har hört att en del ultralöpare är förtjusta i det. I ärlighetens namn har jag inte forskat djupare i ämnet heller men jag tror att jag skulle tycka att de tröjorna är sköna
Jag har inte sett några vinster med det annat än att man slipper fladdret men jag har hört att en del ultralöpare är förtjusta i det. I ärlighetens namn har jag inte forskat djupare i ämnet heller men jag tror att jag skulle tycka att de tröjorna är sköna
Quote from Funbeat user on 14 April 2012, 12:05Jag springer alltid långlopp i kompressionströjor,
om inget annat så slipper man skavsår på bröstvårtorna.
Jag springer alltid långlopp i kompressionströjor,
om inget annat så slipper man skavsår på bröstvårtorna.
Quote from Funbeat user on 14 April 2012, 13:17Eller så får du leta bland damkläderna - de flesta har ju ganska tight passform.
Eller så får du leta bland damkläderna - de flesta har ju ganska tight passform.
Quote from Funbeat user on 14 April 2012, 20:26Annie, damkläder och skor brukar överlag vara snyggare än herrarnas. När jag jobbade i sportbutik för många långa år sen blev jag lika irriterad varje gång jag packade upp en ny modell skor och fann att herrskorna var skittrista i förhållande till damstor
Annie, damkläder och skor brukar överlag vara snyggare än herrarnas. När jag jobbade i sportbutik för många långa år sen blev jag lika irriterad varje gång jag packade upp en ny modell skor och fann att herrskorna var skittrista i förhållande till damstor
Quote from Funbeat user on 14 April 2012, 20:38Precis David. Brukar speciellt gälla färgerna tycker jag. 🙁
Precis David. Brukar speciellt gälla färgerna tycker jag. 🙁
Quote from Funbeat user on 14 April 2012, 23:03Jag springer nästan alltid i tighta undertröjor som sitter som korvskinn. Jag kör med de från Adidas, Nike och Under Armour som brukar heta "Dry Fit", "Pro Fit" o liknande. Man slipper som sagt skav på utsatta delar. Dessutom är tvålagersprincipen bra vid
Jag springer nästan alltid i tighta undertröjor som sitter som korvskinn. Jag kör med de från Adidas, Nike och Under Armour som brukar heta "Dry Fit", "Pro Fit" o liknande. Man slipper som sagt skav på utsatta delar. Dessutom är tvålagersprincipen bra vid