Quote from Guest on 22 February 2011, 09:41Hej!
Jag börjar gå upp i linningen här hemma. Har varit borta från träning (löpning/styrka) i 3 veckor nu pga. en seg förkylning. Första veckorna lättare symptom med lite halsont och trötthet. Senaste veckan rejält ont i halsen men aldrig någon feber. I
Hej!
Jag börjar gå upp i linningen här hemma. Har varit borta från träning (löpning/styrka) i 3 veckor nu pga. en seg förkylning. Första veckorna lättare symptom med lite halsont och trötthet. Senaste veckan rejält ont i halsen men aldrig någon feber. I
Quote from Funbeat user on 22 February 2011, 09:51Personligen skulle jag inte våga träna om jag kände mig sjuk, men det är jag. Jag är notoriskt jätteförsiktig, kanske i onödan.
I din sits hade jag sökt upp husläkaren och bett om råd, med hänvisning till att min mentala hälsa är beroende av att jag får
Personligen skulle jag inte våga träna om jag kände mig sjuk, men det är jag. Jag är notoriskt jätteförsiktig, kanske i onödan.
I din sits hade jag sökt upp husläkaren och bett om råd, med hänvisning till att min mentala hälsa är beroende av att jag får
Quote from ellen olsson on 22 February 2011, 09:55Hon är väl bara författare och lekman men artikeln är ändå lite intressant.
http://www.vasaloppet.se/wps/wcm/connect/se/vasaloppet/start/traning_o_forberedelse/traning/traning_skidakning/traning_sa_haller_du_dig_frisk_110128
Hon är väl bara författare och lekman men artikeln är ändå lite intressant.
http://www.vasaloppet.se/wps/wcm/connect/se/vasaloppet/start/traning_o_forberedelse/traning/traning_skidakning/traning_sa_haller_du_dig_frisk_110128
Quote from Susan Hartley on 22 February 2011, 10:02Jag hade en riktigt utdragen förkylning i november/december som resulterade i att jag inte tränade på 17 dagar. Visst är det surt, men är man sjuk så är man sjuk. Jag såg till att äta och dricka ordentligt (det blev kanske lite för mycket eftersom jag gic
Jag hade en riktigt utdragen förkylning i november/december som resulterade i att jag inte tränade på 17 dagar. Visst är det surt, men är man sjuk så är man sjuk. Jag såg till att äta och dricka ordentligt (det blev kanske lite för mycket eftersom jag gic
Quote from Johan Lindh on 22 February 2011, 10:08Jag skulle säga att du kan smyga igång träningen: gå en rask promenad, gör lite styrkeövningar hemma. Lyssna på kroppen - blir du ovanligt andfådd eller får ovanligt hög puls. Får du mer ont i halsen eller känner dig sjukare? Om så är fallet - ta det ännu
Jag skulle säga att du kan smyga igång träningen: gå en rask promenad, gör lite styrkeövningar hemma. Lyssna på kroppen - blir du ovanligt andfådd eller får ovanligt hög puls. Får du mer ont i halsen eller känner dig sjukare? Om så är fallet - ta det ännu
Quote from Funbeat user on 22 February 2011, 10:25Snubblade på en artikel i ämnet:
http://www.idrottsdoktorn.se/artiklar/forkylning--vila-traning
Snubblade på en artikel i ämnet:
Quote from Funbeat user on 22 February 2011, 10:50Att en läkare som är ålagd juridiskt ansvar för sina råd säger att man inte ska träna när man är sjuk är knappast förvånande.
Själv har jag dessa tre avstämningspunkter under och efter förkylning: 1) feber, 2) hinder i andningsvägar, 3) tryck i bihålor.
Att en läkare som är ålagd juridiskt ansvar för sina råd säger att man inte ska träna när man är sjuk är knappast förvånande.
Själv har jag dessa tre avstämningspunkter under och efter förkylning: 1) feber, 2) hinder i andningsvägar, 3) tryck i bihålor.
Quote from Funbeat user on 22 February 2011, 10:53En annan artikel:
http://well.blogs.nytimes.com/2009/10/14/phys-ed-does-exercise-boost-immunity/
En annan artikel:
Quote from Funbeat user on 22 February 2011, 10:58Självkännedom är förståss bäst, frågan är om andras rumregler för när det är ok att träna fungerar eller ens är lämpliga att ta efter 🙂
Jag själv går på vilopuls, eftersom min allergi kan spöka så jag vaknar igentäppt i näsan och med ont i halsen efter
Självkännedom är förståss bäst, frågan är om andras rumregler för när det är ok att träna fungerar eller ens är lämpliga att ta efter 🙂
Jag själv går på vilopuls, eftersom min allergi kan spöka så jag vaknar igentäppt i näsan och med ont i halsen efter
Quote from Funbeat user on 22 February 2011, 11:11Ja det var det som var min point - självkännedom och eget ansvar.
Ja det var det som var min point - självkännedom och eget ansvar.