Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningklocka vid löpning
You need to log in to create posts and topics.

Jag skulle vilja ha en klocka som visar tid, hastighet, sträckan, och kalorieförbrukning. jag hittar inte en sådan någonstans?! Det jag hittar är med pulsmätning, men det känns lite som "overkill" för mig. Jag har visserligen kommit igång på riktigt och f

Ska du få någon hum om din kaloriförbrukning, måste pulsen vara med. Annars kan du lika gärna titta i listor som publiceras i aftonbladet eller liknande.

håller med föregående. För att kaloriförbrukningen skall vara någorlunda vettig krävs en pulsmätning kombinerat med vikt etc. När du samtidigt säger att du vill ha längd och fart så ligger en GPS klocka med puls väl till.
Budgeten blir avgörande vad du sk

Jag har en Garmin 305 och är jättenöjd!!!

Ett tips: börja träna efter puls, det har utvecklat mig enormt mycket och fått mig att inse att jag kan så mycket mer! Löpningen har blivit så mycket roligare också 🙂

Lycka till!

Håller med Eric. För att du ska få någon koll på förbrukning så måste pulsen vara med. Annars kan du lika bra höfta och få en diff som är katastrofal.

Garmin 310XT kör jag med. Och passar mig super, har dessutom sjunkit mycket i pris.
Där finns allt du

Garmin 305 (ca 1250 SEK)

Har den utgått ur sortimentet??

Garmin Forerunner 205 kan vara det du söker - GPS-klocka utan pulsband. Jag är personligen rätt förtjust i pulsfunktionen och rekommenderar därför t.ex. Garmin Forerunner 305 där pulsband ingår. Det finns även lite andra nyare Garmin-modeller som är snygg

@ Fredrik. Vad är den största skillnaden mellan 305 och 310. Är det att 310 är en multifunktionsklocka?

Jag har själv en 305:a och är supernöjd med den. Däremot använder den inte pulsen till att beräkna hur många kalorier man förbränner, utan sträcka/tid och aktivitet. Alltså, vikt+ålder+1 mil löpning på 60 minuter ger samma antal beräknade förbrända kalori

Men ärligt talat, det här med energiförbrukning, det måste väl ställas i relation till vad man ska ha värdet till?

Den som vill jämföra två aktiviteters energiförbrukning med varandra har kanske nytta av pulsbaserad mätning men den stora gruppen som vill