Quote from Guest on 18 May 2010, 01:02Funderar på att skaffa "riktiga" cykelskor, alltså såna med klossar, men tycker att det är som en obegriplig djungel, hur ska man kunna veta vilket man ska ha?
Vad är skillnaden mellan klossar och clips? Ja, jag vet ju hur dom skiljer sig i utseende, men
Funderar på att skaffa "riktiga" cykelskor, alltså såna med klossar, men tycker att det är som en obegriplig djungel, hur ska man kunna veta vilket man ska ha?
Vad är skillnaden mellan klossar och clips? Ja, jag vet ju hur dom skiljer sig i utseende, men
Quote from Funbeat user on 18 May 2010, 01:12Standardsvaret är SPD för MTB och SPD-SL för landsväg. Landsvägsskor är styvare, men går sällan att gå bekvämt i om man skulle vilja det. Gymmet har med största sannolikhet SPD på sina spinningcyklar, så om du vill ha något som funkar där också är det M
Standardsvaret är SPD för MTB och SPD-SL för landsväg. Landsvägsskor är styvare, men går sällan att gå bekvämt i om man skulle vilja det. Gymmet har med största sannolikhet SPD på sina spinningcyklar, så om du vill ha något som funkar där också är det M
Quote from Funbeat user on 18 May 2010, 01:22Gå till cykelhandlarn o prova ut ett par skor som känns sköna på just dina fötter!
Kör man racer med MTB-skor (+ orakade ben, ovita strumpor etc) så räknas man inte som riktig cyklist, har jag hört glunkas om. Men orka bry sig? Nu är ju min Älskling en
Gå till cykelhandlarn o prova ut ett par skor som känns sköna på just dina fötter!
Kör man racer med MTB-skor (+ orakade ben, ovita strumpor etc) så räknas man inte som riktig cyklist, har jag hört glunkas om. Men orka bry sig? Nu är ju min Älskling en
Quote from Funbeat user on 18 May 2010, 08:35Det finns Speedplay, Time och Look också...
Det finns Speedplay, Time och Look också...
Quote from Rasmus Olsson on 18 May 2010, 08:39Maria: "Kör man racer med MTB-skor (+ orakade ben, ovita strumpor etc) så räknas man inte som riktig cyklist, har jag hört glunkas om."
Den som cyklar hybrid, svingar benen över sadeln och cyklar på för stora cyklar är definitivt inte en cyklist.
Många
Maria: "Kör man racer med MTB-skor (+ orakade ben, ovita strumpor etc) så räknas man inte som riktig cyklist, har jag hört glunkas om."
Den som cyklar hybrid, svingar benen över sadeln och cyklar på för stora cyklar är definitivt inte en cyklist.
Många
Quote from Funbeat user on 18 May 2010, 09:05Med tanke på dina önskemål så tycker jag som Maria T.
SPD-klossar och MTB-skor, samt kombinationspedaler med SPD på ena sidan och platt på andra.
Då kan du utan problem gå i skorna. Du kan använda dem till spinning och du kan använda pedalerna med vanlig
Med tanke på dina önskemål så tycker jag som Maria T.
SPD-klossar och MTB-skor, samt kombinationspedaler med SPD på ena sidan och platt på andra.
Då kan du utan problem gå i skorna. Du kan använda dem till spinning och du kan använda pedalerna med vanlig
Quote from Funbeat user on 18 May 2010, 09:08Kombinationspedalen från Wellgo har spd på ena sidan och är en vanlig slät pedal på andra sidan. En del tycker att det är jättepraktiskt med såna pedaler eftersom de gör att man kan cykla med spd-skor eller vanliga skor.
Kombinationspedalen från Wellgo har spd på ena sidan och är en vanlig slät pedal på andra sidan. En del tycker att det är jättepraktiskt med såna pedaler eftersom de gör att man kan cykla med spd-skor eller vanliga skor.
Quote from Funbeat user on 18 May 2010, 09:22Shimano har en liknande
Shimano har en liknande
Quote from Rasmus Olsson on 18 May 2010, 09:24324 heter pedalen. Hade en sån EN tur, sen sålde jag den. Den är tillverkad av Murphy, alltid fel sida upp.
324 heter pedalen. Hade en sån EN tur, sen sålde jag den. Den är tillverkad av Murphy, alltid fel sida upp.
Quote from Funbeat user on 18 May 2010, 09:33Jo, klart om du bara hade en så blev det nog jobbigt.
Jo, klart om du bara hade en så blev det nog jobbigt.