Quote from Funbeat user on 18 May 2010, 10:37"Shimano har en tendens att vara lite för smala."
YES! SÅ är det!
Mina fötter domnar efter ett tag i mina shimano MTB-skor så snart ska jag nog köpa nya bredare
"Shimano har en tendens att vara lite för smala."
YES! SÅ är det!
Mina fötter domnar efter ett tag i mina shimano MTB-skor så snart ska jag nog köpa nya bredare
Quote from Funbeat user on 18 May 2010, 10:41Speedplay har två plana sidor.
Speedplay har två plana sidor.
Quote from Funbeat user on 18 May 2010, 10:50De här kombopedalerna är bra, och dessutom skapligt snygga
Shimano PD-A530 finns även svarta
BILD:http://www.cyclecomponents.com/images/artiklar/SHPDA530.jpgoch vill man köra budget så finns Wellgo-pedalerna ovan på Biltema!
De här kombopedalerna är bra, och dessutom skapligt snygga
Shimano PD-A530 finns även svarta
BILD:http://www.cyclecomponents.com/images/artiklar/SHPDA530.jpg
och vill man köra budget så finns Wellgo-pedalerna ovan på Biltema!
Quote from Funbeat user on 18 May 2010, 11:52>>"Den som cyklar hybrid, svingar benen över sadeln och cyklar på för stora cyklar är definitivt inte en cyklist."
Well, jag gör bara det första. Och jag är j**ligt snygg på min hybrid.
😛
>>"Den som cyklar hybrid, svingar benen över sadeln och cyklar på för stora cyklar är definitivt inte en cyklist."
Well, jag gör bara det första. Och jag är j**ligt snygg på min hybrid.
😛
Quote from Funbeat user on 18 May 2010, 12:36Jag är konstig. Jag kliver över ramen när jag ska sätta mig på cykeln, men svingar benet över sadeln när jag kliver av.
Jag är konstig. Jag kliver över ramen när jag ska sätta mig på cykeln, men svingar benet över sadeln när jag kliver av.
Quote from Funbeat user on 18 May 2010, 18:35Jag håller också med om SPD (spinning) klossar passar alldeles utmärkt för motionärer.
Jag har använt sådana i många år och är mycket nöjd.
Om du ska köpa nytt, är SPD de billigaste systemet,
och duger mycket bra för motionärer.Du behöver både trampo
Jag håller också med om SPD (spinning) klossar passar alldeles utmärkt för motionärer.
Jag har använt sådana i många år och är mycket nöjd.
Om du ska köpa nytt, är SPD de billigaste systemet,
och duger mycket bra för motionärer.
Du behöver både trampo
Quote from Funbeat user on 18 May 2010, 18:58Synd att det är motionärerna som oftast får problem med lederna.
Då hjälper det inte precis med SPD om man inte kan hitta en optimal klossplacering.
Var sak på sin plats.
Synd att det är motionärerna som oftast får problem med lederna.
Då hjälper det inte precis med SPD om man inte kan hitta en optimal klossplacering.
Var sak på sin plats.
Quote from Funbeat user on 18 May 2010, 19:38Hur stor skillnad är det i rörelsemånen i sidled mellan SPD och SPD-SL?
Jag har bara testat det första och inte cyklat längre än 3 mil så jag har inte märkt av några besvär med knäna - men om man skulle satsa på lite längre rundor bör man kanske byta?
Hur stor skillnad är det i rörelsemånen i sidled mellan SPD och SPD-SL?
Jag har bara testat det första och inte cyklat längre än 3 mil så jag har inte märkt av några besvär med knäna - men om man skulle satsa på lite längre rundor bör man kanske byta?
Quote from Funbeat user on 18 May 2010, 19:45Att köra med lämpliga skor och pedaler borde vara rimligt för flertalet.
Spinningskor är lämpliga till just spinning och MTBskor är lämpliga till MTB.
Kan ni gissa vad LVGskor är lämpliga för?
JAAAAA, Landsvägscykling!Argumentet för fotvandringar med ra
Att köra med lämpliga skor och pedaler borde vara rimligt för flertalet.
Spinningskor är lämpliga till just spinning och MTBskor är lämpliga till MTB.
Kan ni gissa vad LVGskor är lämpliga för?
JAAAAA, Landsvägscykling!
Argumentet för fotvandringar med ra
Quote from Funbeat user on 18 May 2010, 21:00Att man skulle få skador av SPD är bara okunnigt struntprat.
När argumenten tryter, måste man väl hitta på några.
Om de vore så dåliga och farliga för hälsan, skulle inte SPD-klossar användas i så stor utsträckning som det görs.
På SPD finns en ganska
Att man skulle få skador av SPD är bara okunnigt struntprat.
När argumenten tryter, måste man väl hitta på några.
Om de vore så dåliga och farliga för hälsan, skulle inte SPD-klossar användas i så stor utsträckning som det görs.
På SPD finns en ganska