Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelklossar eller clips?!
You need to log in to create posts and topics.

Jag vet inte varför jag svarar dig David, du är ju uppenbarligen bara ute efter att slänga käft med folk.

Jag har tre par cykelskor i dagsläget, ett par Nike med rejält hård sula (SPD), ett par vinterfordrade Shimano med något mjukare sula (SPD) och ett

Varför skulle inte Speedplay fungera då?
De är plana o dubbelsidiga.

Du har tydligen inte kört med sådana?
BILD:http://cdn.mos.bikeradar.com/images/bikes-and-gear/components/pedals/Speedplay/speedplay-zero-stainless-399-75.jpg

Gerda:

Jag cyklade med vanliga gympdojjor hela förra säsongen. Jag hade bara min hybrid med "vanliga" pedaler så det fanns ju inte mycket att välja på. Då hade jag aldrig testat SPD. Sen kom hösten och jag flyttade in på spinningcykeln istället. Då börja

Nej, jag har aldrig använt Speedplay. Jag ser inte heller hur de kan uppfylla något av Gerdas två krav?

De fungerar att köra med vanliga skor och racerskor?
Till och med samtidigt?

Jag har precis cyklat 24 timmar på 3 dagar (från Lindome till Oslo) och ska cykla hemma igen nu på fredag.

Jag har MTB-skor på långfärdscykeln (Speedplay pedaler, fast den typen som går in i MTB skor) och Speedplay landsvägspedaler (som David länkar till

David, det blir mer och mer uppenbart att du aldrig kan erkänna att du har fel och jag vet inte om du är rätt person att klaga på folks läsförståelse heller.

Gerdas två önskemål var att kunna använda cykelskorna på gymmet och civila skor på sina nya peda

Alltid klossar, clips är djävulens påfund och om man oroar sig för SPD-vurpor så är det ingenting mot vad clipsen kommer att ställa till med. Åtminstone om man drar åt dem så att de gör nån nytta.

Att foten somnar eller domnar brukar kunna bero på för mj

Den händige klarar av att byta pedal och köra med Speedplay på spinningen.

Ja, men här var det tal om den händiga, inte händige

(hänger huvudet i skam)