Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelklossar eller clips?!
You need to log in to create posts and topics.

F?r en klen tjej ?r det ta mig fan om?jligt att byta pedalerna sj?lv. Vi ?r tre tjejer som f?rs?kte p? min cykel utan att lyckas. S? kom inte o s?g att det ?r l?tt att byta sj?lv.

Tänkte på dina råd om pedalbyte när jag läste om "lätt byta" ... (H)

Maria, skruvade ni åt rätt håll? Vänsterpedalen är vänstergängad!

Bruse: JA. Det var muskelstyrkan det f?ll p?.

Klena typer på gymmet?

Tja, byta pedalerna lär nog inte bli nåt större problem och skulle det trots allt bli det då får man använda våld. hihi, inte för att skryta, men mecka det kan jag, både styrke mässigt och kunskaps mässigt, iaf när det gäller min gamla volvo.

Har i dag v

En gummmiklubba alt hammare att slå till på 15 nyckeln med brukar göra susen när pedalen sitter för hårt, då behövs inte så mycket muskelstyrka. Sen vet jag inte om de godkänner dessa farliga verktyg på gymmet:)

Eller så skaffar man längre hävarm. En meter stålrör som nyckeln lagom får plats i, då orkar man dra jättemånga newtonmeter.

"Ge mig en fast punkt och jag ska rubba världen." Typ.

Fast det är smidigare att ha med sig ett par skor än att ha ett par skor,

Nu kan TS cykla till spinningen med sin hybrid och använda sin egna pedaler även inne på spinningen.
Tänk på att det minskar smittorisken också.

Hörrini, visserligen är jag duktig på att skruva, men jag har ingen lust alls att hålla på med det var gång jag ska till spinningen....hihi

Så ska det bli klossar så får det bli samma system som Mås har, ska kolla med dom nästa gång jag är där.

Sen får