Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelklossar eller clips?!
You need to log in to create posts and topics.

Pröva med läsförståelse.

David; hur många motionärer tror du lägger ner den tid och pengar som krävs för att hitta optimal klossposition? Det är en hel vetenskap där personens anatomi och fysiologi spelar stor roll och justermånen på SPD-klossar räcker gott för de allra flesta. S

Varför då köpa spinningskor?

Billigare.

Bekvämare för den som är ovan.

SPD-kompatibla.

Vanligare i sportaffärer.

Tillräckligt bra för de flesta.

Behöver du fler skäl?

Jag tror du får leta länge efter ett gym som har någon annan kloss än vanlig SPD på sina spinningcyklar och sk

Med tanke på antalet trådar om smärta både här o där så verkar det vara problem med både det ena o andra.

Jag tror att det räcker med ett par skor och pedaler.
För de flesta pedaler är faktiskt utbytbara på vevarmarna.
Tar cirka 1½ minut att ordna med en

Har kört med SPD på landsväg i ca 3 år, har styva skor. Det har fungerat bra, dock har de skorna inte fungerat så värst bra i skogen.
Tycker SPD har hyggligt bra float, men jag har inte testat Speedplay.
SPD är ett bra insteg men det finns anledningar til

Oj! Det var många svar, men tyvärr väckor dom fler frågor bara. För det första så har jag inte fått ett svar på varför jag inte ska välja clips, bara att jag inte ska göra det.

Finns det fler fördelar med cykelskor och klossar än rundtrampet? Jag har int

Jag kör SPD på min racer nu men tänker byta till Speedplay. Anledningen är främst att jag vill ha rejäla mtb-skor till min mtb-cykling och det är osmidigt att ha stora dobbar till racercyklingen. Alltså passar inte mtb-skorna till racercyklingen, inte för

Behöver man fler fördelar än rundtrampet? Du kan lägga betydligt mer kraft på pedalerna genom att dra med ena benet samtidigt som du trycker med andra. Du får inte alls samma drag med clips eftersom skon halkar ur remmen om du börjar dra mellan kl 4 och k

Är det för att du kör med spinningskor?