Quote from Funbeat user on 18 May 2010, 21:02Pröva med läsförståelse.
Pröva med läsförståelse.
Quote from Funbeat user on 18 May 2010, 21:12David; hur många motionärer tror du lägger ner den tid och pengar som krävs för att hitta optimal klossposition? Det är en hel vetenskap där personens anatomi och fysiologi spelar stor roll och justermånen på SPD-klossar räcker gott för de allra flesta. S
David; hur många motionärer tror du lägger ner den tid och pengar som krävs för att hitta optimal klossposition? Det är en hel vetenskap där personens anatomi och fysiologi spelar stor roll och justermånen på SPD-klossar räcker gott för de allra flesta. S
Quote from Funbeat user on 18 May 2010, 21:22Varför då köpa spinningskor?
Varför då köpa spinningskor?
Quote from Funbeat user on 18 May 2010, 21:32Billigare.
Bekvämare för den som är ovan.
SPD-kompatibla.
Vanligare i sportaffärer.
Tillräckligt bra för de flesta.
Behöver du fler skäl?
Jag tror du får leta länge efter ett gym som har någon annan kloss än vanlig SPD på sina spinningcyklar och sk
Billigare.
Bekvämare för den som är ovan.
SPD-kompatibla.
Vanligare i sportaffärer.
Tillräckligt bra för de flesta.
Behöver du fler skäl?
Jag tror du får leta länge efter ett gym som har någon annan kloss än vanlig SPD på sina spinningcyklar och sk
Quote from Funbeat user on 18 May 2010, 21:37Med tanke på antalet trådar om smärta både här o där så verkar det vara problem med både det ena o andra.
Jag tror att det räcker med ett par skor och pedaler.
För de flesta pedaler är faktiskt utbytbara på vevarmarna.
Tar cirka 1½ minut att ordna med en
Med tanke på antalet trådar om smärta både här o där så verkar det vara problem med både det ena o andra.
Jag tror att det räcker med ett par skor och pedaler.
För de flesta pedaler är faktiskt utbytbara på vevarmarna.
Tar cirka 1½ minut att ordna med en
Quote from Funbeat user on 18 May 2010, 21:39Har kört med SPD på landsväg i ca 3 år, har styva skor. Det har fungerat bra, dock har de skorna inte fungerat så värst bra i skogen.
Tycker SPD har hyggligt bra float, men jag har inte testat Speedplay.
SPD är ett bra insteg men det finns anledningar til
Har kört med SPD på landsväg i ca 3 år, har styva skor. Det har fungerat bra, dock har de skorna inte fungerat så värst bra i skogen.
Tycker SPD har hyggligt bra float, men jag har inte testat Speedplay.
SPD är ett bra insteg men det finns anledningar til
Quote from Funbeat user on 18 May 2010, 21:49Oj! Det var många svar, men tyvärr väckor dom fler frågor bara. För det första så har jag inte fått ett svar på varför jag inte ska välja clips, bara att jag inte ska göra det.
Finns det fler fördelar med cykelskor och klossar än rundtrampet? Jag har int
Oj! Det var många svar, men tyvärr väckor dom fler frågor bara. För det första så har jag inte fått ett svar på varför jag inte ska välja clips, bara att jag inte ska göra det.
Finns det fler fördelar med cykelskor och klossar än rundtrampet? Jag har int
Quote from Funbeat user on 18 May 2010, 22:02Jag kör SPD på min racer nu men tänker byta till Speedplay. Anledningen är främst att jag vill ha rejäla mtb-skor till min mtb-cykling och det är osmidigt att ha stora dobbar till racercyklingen. Alltså passar inte mtb-skorna till racercyklingen, inte för
Jag kör SPD på min racer nu men tänker byta till Speedplay. Anledningen är främst att jag vill ha rejäla mtb-skor till min mtb-cykling och det är osmidigt att ha stora dobbar till racercyklingen. Alltså passar inte mtb-skorna till racercyklingen, inte för
Quote from Funbeat user on 18 May 2010, 22:13Behöver man fler fördelar än rundtrampet? Du kan lägga betydligt mer kraft på pedalerna genom att dra med ena benet samtidigt som du trycker med andra. Du får inte alls samma drag med clips eftersom skon halkar ur remmen om du börjar dra mellan kl 4 och k
Behöver man fler fördelar än rundtrampet? Du kan lägga betydligt mer kraft på pedalerna genom att dra med ena benet samtidigt som du trycker med andra. Du får inte alls samma drag med clips eftersom skon halkar ur remmen om du börjar dra mellan kl 4 och k
Quote from Funbeat user on 18 May 2010, 22:16Är det för att du kör med spinningskor?
Är det för att du kör med spinningskor?