Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelklossar eller clips?!
You need to log in to create posts and topics.

Det finns customskor att köpa som är gjorde efter dina fötter.

Ofta har man bara MAX 5 minuter mellan två spinningklasser och att då börja byta pedaler är knappast ngt man bör pyssla med. Ställa in dom olika positionerna på spinningcykeln och att komma i ordning för träningen är mer än nog för dom flesta.
Mitt tips ä

Hej Gerda!

Mås har SPD, och Marie är en tyrann, fast på ett bra sätt 😉

Cancellara, Larsson, Daniel, jag och många andra tycker att Speedplay är kul att cykla med.

David, tror knappast dom använder vanliga skor eller mtb-skor när dom cyklar med Speedplaypedaler....

Du har inte testat med andra ord?
BILD:http://www.speedplay.com/images/allpedals_labelssmall.jpg

"Frog" i bilden ovan använder MTB-skor. Klossan är annorlunda, förstås.

Jag föredrar en av de första 3. Det har jag på två cyklar, men på långfärdscykeln har jag "Frog".

Jag skaffar dem till min fru också. Hon har höftprotes. Aldrig i livet vill jag att

Kan inte se ngn anledning för OP att köpa Speedplaypedaler för hennes ändamål. Hon vill ju kunna använda skorna till spinning också (vilket normalt sett innebär SPD-pedaler) och som jag skrev innan så funkar det inte med pedalbyten mellan passen.
Men i di

Det är mycket bättre med empiriska tester än att tro en massa, Massa.

Ja, Marie är verkligen en tyrann, men hon VET osså precis hur hon ska motivera en att verkligen ge allt på ett spinningpass. Har varit på hennes spinningpass för många år sen och jag bara älskade det, så jag ska bara få tummarna ur.....