Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

hej!

är 18 år och bor i stockholm. Jag vill börja tävlingssimma men alla klubbar som jag frågat tycker att jag är för gammal. Blir bara hänvisad till crawl-kurser men det är inte det jag söker. Jag vill lära mig starter, att simma fort, målgångar.. ja al

de flesta klubbar som har "Masters" simning är för 25+, men nyligen är det öppet för 20+.

Men jag känner inte till någon tävlings Masters grupp som ta emot folk som inte kan redan simma. de flesta vill har någon som kan alla fyra simsätt och kan simma u

-

visst är det sämst! crawla kan jag hyfsat men för att utvecklas behöver man ju få chansen. samtliga klubbar som jag kontaktat i stockholmsområdet säger "att man tyvärr inte platsar". tänk vad bra det hade varit om någon ville starta en simklubb som ger al

Hej
jag tror många triathlon-klubbar gärna skulle låta dig komma med på deras simträning. Kanske inte exakt samma sak - ingen start-träning o så, men många duktiga simmare o tränare att hänga med.

-

@iceman: det är lättare, men man kan inte förvänta att man kan gå från "att lära sig simma" direkt till en tävlingsgrupp! Baserade på vad jag vet om din simning jag skulle har svårt att tror du plats i min masters grupp. men jag skulle ger dig råg at

Hej Sofie,
I våras var jag ute i samma ärende. Ville hitta nån klubb/förening. Inte för att tävla men få träning i ett mer strukturerat sammanhang. Nu är jag ju några år äldre än dig men jag fick också kalla handen vart jag än vände mig. Uppfyllde inte kr

@rikard: Men du säkert få mer teknik input i en crawlkurs än om du hade varit i en stor träningsgrupp. min masters grupp få ingen "coaching" varje pass. max en gång om månad. Om jag ser något helt fel, självklart jag påpeka detta men jag simma samma p

Jag tycker också att du ska höra av dig till närmaste triathlonklubb.

I Linköping har vi en fantastiskt trevlig vattenpoloklubb som heter LSF som sammarbetar med en av triathlonklubbarna. Där har vi tre simgrupper för vuxna med träning en gång i veckan;