Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Nej Tord! det var inte din inlägg, du har det rätt. hon ska hitta en grupp med samma nivå hon har idag.

det är alla som tycker att en nybörja både få plats i en tävlings grupp oavsett ålder eller kapacitiet.

mina barn gå på simskolan, jag började när ja

tord: grejen var just den att jag inte va välkommen att träna med den gruppen just bara för att jag är för gammal. kunskapsmässigt har jag inga svårigheter att hänga med...

Ryan, du har ändå fel! det är skillnad på att vara vuxen och ha ambitioner som är att klara vansbrosimmet mot att ha höga ambitioner om att klara av att simma en hinderbana på 50m snabbt. jag misstänker att du aldrig ens sett banan vilket också gör det li

är det liknad en försvars hinderbana som de visade på tv över sommar? klättring upp och simning under visa hinder...

eller den som livräddning göra? då vet jag vad det är.

Men hur skulle start och vändning hjälpa dig med 50m hinderbana? känns som d

Det är bara en liten del av Masters simmare som tävla Vansbro. För de andra är det SM i bassäng, NM, EM och VM som gäller.

Så för din skull ska inte koppla att träna med masters med vansbro. Där finns en hel del masters simmare i sverige som är riktig

ok, då förstår jag. Jag trodde det var elitgruppen du försökte komma in i.

Det är kanske lite skillnad på klubb och klubb. Det var inte jättemånga som simmar där jag är och hela hallen är bokad. När det är masterstider kan man nästan simma på diagonalen

Ryan,

det enda jag tyckte var pinsamt var att minst två personer i den här tråden hade stött på problem med detta och ingen av de personer de träffade verkade kapabla att hitta en lösning. Den här tråden föreslår ju faktiskt rätt många bra lösningar sena

@Jesper: Det är sant att inte alla föreningar i sverige kan ta emot alla. Och eftersom jag har jobbat för att få en Mastesr grupp här i Växjö vet jag att det är inte föreningar som inte vill, men mer att de inte kan. De flesta föreningar har något sort

>Men jag känner inte till någon tävlings Masters grupp som ta emot folk som >inte kan redan simma. de flesta vill har någon som kan alla fyra simsätt och >kan simma upp mot 2000m. eller minst 200m utan vila.

Är det vanligt med de som kan simma 2000 meter

Tänkte själv ta lite kring vuxensimning, jag funderade själv på börja
simma i en Masters simklubb trots jag aldrig simmat i klubb tidigare med 30+ år. Jag lärde mig dock frisim i 6 års åldern och kunde matcha de sämsta klubb-simmarna på gymnasiet i åtmins