Quote from Funbeat user on 18 April 2010, 22:24Varför 20 sek?
Det är bara att öka takten på skiftningen.
Varför 20 sek?
Det är bara att öka takten på skiftningen.
Quote from Funbeat user on 18 April 2010, 22:31well det är inte så "bara". Man kan göra det men ju kortare tid man ligger först, ju större krav ställs på gruppen och risken för att tempot ökar och att dragspelseffekter uppkommer ökar. För att det ska kännas behagligt och säkert ligger, enligt min erfa
well det är inte så "bara". Man kan göra det men ju kortare tid man ligger först, ju större krav ställs på gruppen och risken för att tempot ökar och att dragspelseffekter uppkommer ökar. För att det ska kännas behagligt och säkert ligger, enligt min erfa
Quote from Funbeat user on 18 April 2010, 22:34Då ändrar man ordningen så det flyter bättre.
Då ändrar man ordningen så det flyter bättre.
Quote from Funbeat user on 18 April 2010, 22:36hur menar du ändra ordningen?
hur menar du ändra ordningen?
Quote from Funbeat user on 18 April 2010, 22:37Var någon sitter så det blir jämnare och högre fart.
Det är tricket i all form av lagtempo.
Var någon sitter så det blir jämnare och högre fart.
Det är tricket i all form av lagtempo.
Quote from Funbeat user on 18 April 2010, 22:43ja om de olika cyklisterna i gruppen är olika starka är det bra. Är man många i gruppen är det svårare att lösa men brukar fixa sig ändå till slut (de svaga faller bak och bildar svans...)
ja om de olika cyklisterna i gruppen är olika starka är det bra. Är man många i gruppen är det svårare att lösa men brukar fixa sig ändå till slut (de svaga faller bak och bildar svans...)
Quote from Funbeat user on 18 April 2010, 22:46Då har man feltänkt hela tanken.
Antingen drar de svaga mindre eller så står de över första halvan.
Då har man feltänkt hela tanken.
Antingen drar de svaga mindre eller så står de över första halvan.
Quote from Funbeat user on 19 April 2010, 15:29Jag håller med om att det optimala är att göra som du säger, men det kräver att laget har tränat ihop mycket och känner varandras styrkor och svagheter, så att man vet hur starka alla är i förhållande till de andra i gruppen.
Om det nu är VR som hägrar ä
Jag håller med om att det optimala är att göra som du säger, men det kräver att laget har tränat ihop mycket och känner varandras styrkor och svagheter, så att man vet hur starka alla är i förhållande till de andra i gruppen.
Om det nu är VR som hägrar ä
Quote from Funbeat user on 19 April 2010, 21:25Tack föra alla synpunkter!
Och Christian.... Ja, jag har anmält mig till en Sub10-grupp. Ska bli spännande. Det blir femte gången jag kör VR, men sist jag körde VR var 1986....
Tack föra alla synpunkter!
Och Christian.... Ja, jag har anmält mig till en Sub10-grupp. Ska bli spännande. Det blir femte gången jag kör VR, men sist jag körde VR var 1986....
Quote from Funbeat user on 29 April 2010, 17:57Med upprepade observationer under jobbpendlande i mot- resp medvind, har jag konstaterat att det tidsmässigt tar ca 15% längre tid att köra samma sträcka i motvind som i medvind. Det torde kunna överföras till klungkörning, där medvinden kan betraktas som
Med upprepade observationer under jobbpendlande i mot- resp medvind, har jag konstaterat att det tidsmässigt tar ca 15% längre tid att köra samma sträcka i motvind som i medvind. Det torde kunna överföras till klungkörning, där medvinden kan betraktas som