Quote from Funbeat user on 29 April 2010, 23:18Jag tror som Robert S att det kan vara mer än 5 km/h. Jag hade ett rullsnitt på 32,2 tror jag på VR förra året. Jag tvivlar på att jag hade solokört 30 mil i 27,2 km/h.
Jag tror som Robert S att det kan vara mer än 5 km/h. Jag hade ett rullsnitt på 32,2 tror jag på VR förra året. Jag tvivlar på att jag hade solokört 30 mil i 27,2 km/h.
Quote from Funbeat user on 30 April 2010, 09:35Klungkörning innebär ju två saker:
1 Minskat luftmotstånd när man inte ligger främst (nå lite minskat motstånd även då)
2 Psykologiskt är det lättare att vara flera som delar vedermödor eller framgångar, man peppar varandra och det känns lättare.Jag sku
Klungkörning innebär ju två saker:
1 Minskat luftmotstånd när man inte ligger främst (nå lite minskat motstånd även då)
2 Psykologiskt är det lättare att vara flera som delar vedermödor eller framgångar, man peppar varandra och det känns lättare.
Jag sku
Quote from Funbeat user on 30 April 2010, 09:58Men sluta löjla dig nu Raymond. Du brukar ju ha vettiga analyser.
Man kan inte säga hur många procent lättare det blir, allt beror ju på hur snabbt man kör när man inte kör i klunga.
Kör man själv i 20 km/h så blir skillnaden inte stor när man kör i gru
Men sluta löjla dig nu Raymond. Du brukar ju ha vettiga analyser.
Man kan inte säga hur många procent lättare det blir, allt beror ju på hur snabbt man kör när man inte kör i klunga.
Kör man själv i 20 km/h så blir skillnaden inte stor när man kör i gru
Quote from Funbeat user on 30 April 2010, 10:10Beror även på hur pass bra klungan är på att köra jämnt, byta jämnt. Hur bra återhämtningsförmåga man själv har spelar också roll.
Beror även på hur pass bra klungan är på att köra jämnt, byta jämnt. Hur bra återhämtningsförmåga man själv har spelar också roll.
Quote from Funbeat user on 30 April 2010, 10:36Ja, det är många förutsättningar. Jag har kört i klunga där det varit jobbigare att köra i den än att köra själv. 🙁
Ja, det är många förutsättningar. Jag har kört i klunga där det varit jobbigare att köra i den än att köra själv. 🙁
Quote from Funbeat user on 30 April 2010, 11:00Hur långt är ett snöre ?
(L)
Hur långt är ett snöre ?
(L)
Quote from Funbeat user on 30 April 2010, 11:10Bra svar Nisse. 🙂
Bra svar Nisse. 🙂
Quote from Funbeat user on 30 April 2010, 11:12Vill minnas att jag körde i en liten fin klunga 2007 där du var inblandad Linus. Inte fiskörning men roligt var det och fort gick det. 🙂
Vill minnas att jag körde i en liten fin klunga 2007 där du var inblandad Linus. Inte fiskörning men roligt var det och fort gick det. 🙂
Quote from Funbeat user on 30 April 2010, 11:14Givet samma hastighet så spar man ca 40% på att ligga inbäddad en större klunga. Sedan att det går 45 km/h i klungan, istället för de 30 man låg på själv är en annan sak. Det blir jobbigt om man inte är bra att ligga på rulle eller ska vara för duktigt s
Givet samma hastighet så spar man ca 40% på att ligga inbäddad en större klunga. Sedan att det går 45 km/h i klungan, istället för de 30 man låg på själv är en annan sak. Det blir jobbigt om man inte är bra att ligga på rulle eller ska vara för duktigt s
Quote from Funbeat user on 30 April 2010, 11:14Läste "fisk-öra" tills Tobbe skrev "fisk-örning" *oj så konstigt, snacka fisk i ett cykelforum*
*fniss*
Läste "fisk-öra" tills Tobbe skrev "fisk-örning" *oj så konstigt, snacka fisk i ett cykelforum*
*fniss*