Quote from Funbeat user on 30 April 2010, 11:16Haha, jag läste faktiskt Linus fisköra ett par gånger jag också innan jag var med i klungan... 🙂
Haha, jag läste faktiskt Linus fisköra ett par gånger jag också innan jag var med i klungan... 🙂
Quote from Funbeat user on 30 April 2010, 11:25Linus: Det blev kanske lite förenklat, utgick nog från mig själv alltför mycket.
Säg att jag kan hålla 30 km/h under ett längre tag om jag kör själv, skulle jag köra tillsammans med andra på bredd (ingen minskning av luftmotstånd) skulle jag kunna köra 3
Linus: Det blev kanske lite förenklat, utgick nog från mig själv alltför mycket.
Säg att jag kan hålla 30 km/h under ett längre tag om jag kör själv, skulle jag köra tillsammans med andra på bredd (ingen minskning av luftmotstånd) skulle jag kunna köra 3
Quote from Funbeat user on 30 April 2010, 11:42Ja Tobbe, jag har både kört fint, fult och fort tillsammans med dig och Actierp. 🙂
Raymond: låter bättre (t+)
Ja Tobbe, jag har både kört fint, fult och fort tillsammans med dig och Actierp. 🙂
Raymond: låter bättre (t+)
Quote from Funbeat user on 30 April 2010, 11:44Min erfarenhet från VR är följande:
I en grupp på 7 personer höll vi ett rullsnitt på 35 km/h. 1 minuts dragjobb var 7:e minut, alltså. I spets flög pulsen upp mot 170 bpm. När jag hamnat på fjärde rullen låg pulsen runt 130 bpm. Ungefär 25% lägre.
Hur
Min erfarenhet från VR är följande:
I en grupp på 7 personer höll vi ett rullsnitt på 35 km/h. 1 minuts dragjobb var 7:e minut, alltså. I spets flög pulsen upp mot 170 bpm. När jag hamnat på fjärde rullen låg pulsen runt 130 bpm. Ungefär 25% lägre.
Hur
Quote from Funbeat user on 30 April 2010, 13:19Skall man köra riktigt fot i klunga skall man INTE ligga och dra i en minut.- ingen orkar hålla ordentligt tempo så länge, i alla fall inte många gånger.
Man kör kedja och direkt när man kommer längst fram så glider man åt sidan, in i det långsammare le
Skall man köra riktigt fot i klunga skall man INTE ligga och dra i en minut.- ingen orkar hålla ordentligt tempo så länge, i alla fall inte många gånger.
Man kör kedja och direkt när man kommer längst fram så glider man åt sidan, in i det långsammare le
Quote from Funbeat user on 30 April 2010, 15:30I en klunga finns det alltid några som känner för att dra och då ska man inte störa deras insats.
Sedan växer intresset med inverterade avståndet till mållinjen.
I en klunga finns det alltid några som känner för att dra och då ska man inte störa deras insats.
Sedan växer intresset med inverterade avståndet till mållinjen.
Quote from Funbeat user on 1 May 2010, 00:29Vätternrundan belgisk kedja ca 30-50 pers: 39,3km/t och 209W
Solocykling 209W motsvarar ca 32-33km/t.
Lite lättare dock att snitta 209W solo än i en stor klunga eftersom det blir lite ryckigare i klungan. Men minst 5km/t skulle jag säga att man tjänar i e
Vätternrundan belgisk kedja ca 30-50 pers: 39,3km/t och 209W
Solocykling 209W motsvarar ca 32-33km/t.
Lite lättare dock att snitta 209W solo än i en stor klunga eftersom det blir lite ryckigare i klungan. Men minst 5km/t skulle jag säga att man tjänar i e
Quote from Funbeat user on 1 May 2010, 00:31En belgisk kedja är ingen klunga utan två led.
En belgisk kedja är ingen klunga utan två led.
Quote from Funbeat user on 1 May 2010, 00:36Jo men jag har inga bra data från en riktig "klunga".
I en stor belgisk kedja får man dock mycket av den effekten som man får i en större klunga. Men visst, ligger inbäddad mitt inuti en sån där jätteklunga som man ser på touren ibland så tjänar man nog ä
Jo men jag har inga bra data från en riktig "klunga".
I en stor belgisk kedja får man dock mycket av den effekten som man får i en större klunga. Men visst, ligger inbäddad mitt inuti en sån där jätteklunga som man ser på touren ibland så tjänar man nog ä
Quote from Funbeat user on 1 May 2010, 00:37eller så kör man tävlingar?
eller så kör man tävlingar?