Quote from Funbeat user on 6 May 2010, 22:41David, vad är din definition på klunga?
David, vad är din definition på klunga?
Quote from Funbeat user on 6 May 2010, 23:31Jag skulle säga att man "sparar" ca 25% av egen kraft att köra i klunga. Cyklade Vättern första gången förra året, hade målet att komma under 10 timmar, fick den draghjälp jag ville ha, hjälpe givetvis till vissa stunder, och vips så var jag i mål på 8:42
Jag skulle säga att man "sparar" ca 25% av egen kraft att köra i klunga. Cyklade Vättern första gången förra året, hade målet att komma under 10 timmar, fick den draghjälp jag ville ha, hjälpe givetvis till vissa stunder, och vips så var jag i mål på 8:42
Quote from Funbeat user on 7 May 2010, 05:45Per-Axel, en större grupp av cyklister som har olika agenda och kör tätt tillsammans.
Per-Axel, en större grupp av cyklister som har olika agenda och kör tätt tillsammans.
Quote from Funbeat user on 7 May 2010, 09:08Hej Per.
"Fråga: Hur stor effekt på hastigheten har klungkörning (som en tumregel; t ex 10 % högre snitthastighet jämfört med soloåkning el dylikt).? "
Som du redan troligen märkt går det inte att svara på din frågeställning. Jo det gå att svara på den
Hej Per.
"Fråga: Hur stor effekt på hastigheten har klungkörning (som en tumregel; t ex 10 % högre snitthastighet jämfört med soloåkning el dylikt).? "
Som du redan troligen märkt går det inte att svara på din frågeställning. Jo det gå att svara på den
Quote from Bertil Nolheim on 7 May 2010, 09:35David, har du något namn för de samlingar av cyklister som hjälps åt för att få en bättre tid och en trevligare resa på t.ex. VR.
Det är ju lite många för att kallas tempolag 🙂
David, har du något namn för de samlingar av cyklister som hjälps åt för att få en bättre tid och en trevligare resa på t.ex. VR.
Det är ju lite många för att kallas tempolag 🙂
Quote from Funbeat user on 7 May 2010, 12:51Motionärer?
Motionärer?
Quote from Funbeat user on 7 May 2010, 12:57Tävling - klunga - se Davids definition
Motionsrunda eller motionslopp - grupp - formeras mer eller mindre organiserat i ett eller två led. Vanligt med svans
Tävling - klunga - se Davids definition
Motionsrunda eller motionslopp - grupp - formeras mer eller mindre organiserat i ett eller två led. Vanligt med svans
Quote from Funbeat user on 7 May 2010, 13:09Cyklelstim?
Cyklelstim?
Quote from Funbeat user on 7 May 2010, 13:12Kan bli om det är ryckiga cyklister med. Därav oftast en grindvakt på gruppen om man har gemensamt mål med loppet, som t ex tempo, tider i anförande position
Kan bli om det är ryckiga cyklister med. Därav oftast en grindvakt på gruppen om man har gemensamt mål med loppet, som t ex tempo, tider i anförande position
Quote from Funbeat user on 7 May 2010, 13:14Ganska jobbigt med vinglandet.
Ganska jobbigt med vinglandet.