Quote from Funbeat user on 8 May 2010, 07:49Det är lugnare för nerverna att köra med elitcyklister även om det gör jävligt ont.
Det är lugnare för nerverna att köra med elitcyklister även om det gör jävligt ont.
Quote from Funbeat user on 8 May 2010, 09:04Det vore konstigt annars!?
Det vore konstigt annars!?
Quote from Funbeat user on 8 May 2010, 09:22Vilka ska köra ubåt7 och som sedan kör seniorSM ett par veckor senare?
För det gör väl elitcyklisterna?
Vilka ska köra ubåt7 och som sedan kör seniorSM ett par veckor senare?
För det gör väl elitcyklisterna?
Quote from Funbeat user on 8 May 2010, 11:38Tack för en mängd av svar på min fråga. Eftersom jag höll 29,5 km/h ensam i 8 mil nyligen, känner jag mig trygg i att greja Sub10 på VR efter era svar. En grov sammanfattning av inläggen är skulle vara att "klungkörning" eller att "köra på rulle" skulle i
Tack för en mängd av svar på min fråga. Eftersom jag höll 29,5 km/h ensam i 8 mil nyligen, känner jag mig trygg i att greja Sub10 på VR efter era svar. En grov sammanfattning av inläggen är skulle vara att "klungkörning" eller att "köra på rulle" skulle i
Quote from Funbeat user on 8 May 2010, 12:34motionär är man väl om man inte tävlar på elitnivå hur duktig man än är? sk elitmotionär är i mina ögon en helt vanlig motionär och någon som ej har tävlingslicens men som kör lite lopp för skojs skull och inte har sm guld i sikte.
OBS tänker högt och vi
motionär är man väl om man inte tävlar på elitnivå hur duktig man än är? sk elitmotionär är i mina ögon en helt vanlig motionär och någon som ej har tävlingslicens men som kör lite lopp för skojs skull och inte har sm guld i sikte.
OBS tänker högt och vi
Quote from Funbeat user on 8 May 2010, 12:48Så många cykelproffs har vi inte i Sverige utan det stora flertalet på SM är amatörer.
Sedan är det trots allt ett antal som kanske inte borde köra SM men reglerna tillåter vem som helst mellan 19-49 års ålder att köra.
Dags att ha poängsystem och A-C kl
Så många cykelproffs har vi inte i Sverige utan det stora flertalet på SM är amatörer.
Sedan är det trots allt ett antal som kanske inte borde köra SM men reglerna tillåter vem som helst mellan 19-49 års ålder att köra.
Dags att ha poängsystem och A-C kl
Quote from Funbeat user on 8 May 2010, 13:09Gärna även D-klass också, då kunde många fler tävla
Gärna även D-klass också, då kunde många fler tävla
Quote from Funbeat user on 8 May 2010, 13:57Någon som vet hur mycket dom snittar på under ett SM (toppen)
Brukar det vara samma distans var än SM går? Här i Götene har jag för mig att det brukar ligga på en 20mil.
Någon som vet hur mycket dom snittar på under ett SM (toppen)
Brukar det vara samma distans var än SM går? Här i Götene har jag för mig att det brukar ligga på en 20mil.
Quote from Funbeat user on 8 May 2010, 14:43SM linje är cirka 18 mil.
Tempot 5 mil
Snittfarten brukar ligga på 60-65 när det fort. Sedan går det i 30 när det går sakta.
SM linje är cirka 18 mil.
Tempot 5 mil
Snittfarten brukar ligga på 60-65 när det fort. Sedan går det i 30 när det går sakta.
Quote from Lars Ekegård on 8 May 2010, 14:50SM Falun 2008 snitt 46kmh för segraren, 2009 så blev det bara 40kmh, beror rätt mycke på hur banan ser ut och hur loppet blir kört, ibland kan det såsas rätt duktigt även i elit.
+1 för poäng/kategori klasser i stället för åldersklasser.
SM Falun 2008 snitt 46kmh för segraren, 2009 så blev det bara 40kmh, beror rätt mycke på hur banan ser ut och hur loppet blir kört, ibland kan det såsas rätt duktigt även i elit.
+1 för poäng/kategori klasser i stället för åldersklasser.