Quote from Funbeat user on 7 May 2010, 13:19Jepp, det kan också förkomma, liksom folk i täten som plötsligt ställer sig upp eller slutar trampa nedför när de anför.
Därför så bra att träna i klubb eller åtminstone andra för att lära sig fungera. En grupp som cyklar ihop i bra disciplin är riktigt k
Jepp, det kan också förkomma, liksom folk i täten som plötsligt ställer sig upp eller slutar trampa nedför när de anför.
Därför så bra att träna i klubb eller åtminstone andra för att lära sig fungera. En grupp som cyklar ihop i bra disciplin är riktigt k
Quote from Funbeat user on 7 May 2010, 15:50Därför är det betydligt lugnare att köra med elitcyklister. Då vet alla vad de ska göra och man behöver knappt gå fram i vinden.
Därför är det betydligt lugnare att köra med elitcyklister. Då vet alla vad de ska göra och man behöver knappt gå fram i vinden.
Quote from Funbeat user on 7 May 2010, 15:54Olika målsättningar dock. En grupp kan ha som mål att gemensamt genomföra ett motionslopp på en särskild tid eller på ett bra sätt.
Eliten ska vinna.
En grupp vinner om alla har trevligt, alla håller i mål, man undviker olyckor och man får bra motion
Olika målsättningar dock. En grupp kan ha som mål att gemensamt genomföra ett motionslopp på en särskild tid eller på ett bra sätt.
Eliten ska vinna.
En grupp vinner om alla har trevligt, alla håller i mål, man undviker olyckor och man får bra motion
Quote from Funbeat user on 7 May 2010, 16:26"man får bra motion"
Får man inte bättre motion om man cyklar själv? Ja menar, då får man ju ta all vind mm själv..
Men jag förstår vad du menar. Och visst kan det vara så att om man ska träna/cykla själv kan det vara lättera att slöcykla.
Jag kan bara
"man får bra motion"
Får man inte bättre motion om man cyklar själv? Ja menar, då får man ju ta all vind mm själv..
Men jag förstår vad du menar. Och visst kan det vara så att om man ska träna/cykla själv kan det vara lättera att slöcykla.
Jag kan bara
Quote from Funbeat user on 7 May 2010, 18:23David, jag körde med en elitcyklist en gång. Det var inte lugnare.
David, jag körde med en elitcyklist en gång. Det var inte lugnare.
Quote from Funbeat user on 7 May 2010, 21:54Alla klungor kör nog inte med olika agendor. Sub 7-gänget på VR i år kör för att alla i klungan skall gå under 7 h.
För övrigt skulle jag nog tro att sub 7-gänget sopar banan med de flesta av oss på det här forumet. Eller vad tror ni, platsar ni i det g
Alla klungor kör nog inte med olika agendor. Sub 7-gänget på VR i år kör för att alla i klungan skall gå under 7 h.
För övrigt skulle jag nog tro att sub 7-gänget sopar banan med de flesta av oss på det här forumet. Eller vad tror ni, platsar ni i det g
Quote from Funbeat user on 7 May 2010, 22:03Är det vanliga motionärer i sub-7 gruppen eller elitfolk? blandat kanske?
Är det vanliga motionärer i sub-7 gruppen eller elitfolk? blandat kanske?
Quote from Funbeat user on 7 May 2010, 22:12En vanlig motionär cyklar absolut inte VR på sub 7. Sub 7-gänget är mest elit och elitmotionärer. Mediantden på VR (som väl kan anses som ordinär motionär) är på senare år ca 12 h.
Raymond! Rätta mig om jag har fel om mediantiden! Tiden (ca 12 h) är häm
En vanlig motionär cyklar absolut inte VR på sub 7. Sub 7-gänget är mest elit och elitmotionärer. Mediantden på VR (som väl kan anses som ordinär motionär) är på senare år ca 12 h.
Raymond! Rätta mig om jag har fel om mediantiden! Tiden (ca 12 h) är häm
Quote from Funbeat user on 7 May 2010, 22:16"Alla klungor kör nog inte med olika agendor. Sub 7-gänget på VR i år kör för att alla i klungan skall gå under 7 h. "
Jag har sagt det förut och det tåls att repetera. Dom kommer inte att köra under 7 timmar. Och med dom menar jag att alla ska under 7
"Alla klungor kör nog inte med olika agendor. Sub 7-gänget på VR i år kör för att alla i klungan skall gå under 7 h. "
Jag har sagt det förut och det tåls att repetera. Dom kommer inte att köra under 7 timmar. Och med dom menar jag att alla ska under 7
Quote from Funbeat user on 7 May 2010, 22:37ecmki
ecmki