Quote from Funbeat user on 13 August 2011, 23:53Om nu vevlagerhuset är dåligt brotschat borde problemet dykt upp redan när cykeln va ny...eller???
Om nu vevlagerhuset är dåligt brotschat borde problemet dykt upp redan när cykeln va ny...eller???
Quote from Funbeat user on 14 August 2011, 06:57När det knäppte så för mig så drog jag åt skruvarna i klingan fram.
Daniel: Mavic knäpp: tack -måste testas.
När det knäppte så för mig så drog jag åt skruvarna i klingan fram.
Daniel: Mavic knäpp: tack -måste testas.
Quote from Funbeat user on 14 August 2011, 11:20Man bör nog använda ett riktigt brotschverktyg för vevlagerhylsa, dessa kostar bortåt 3-4000 kr och ska hanteras av någon kunnig.
Rådet generellt måste vara att låta en cykelmek söka felkällan och sen ev genomföra en brotschning...
Man bör nog använda ett riktigt brotschverktyg för vevlagerhylsa, dessa kostar bortåt 3-4000 kr och ska hanteras av någon kunnig.
Rådet generellt måste vara att låta en cykelmek söka felkällan och sen ev genomföra en brotschning...
Quote from Funbeat user on 14 August 2011, 11:23Daniel: Kan nog utesluta dåligt brotschat i mitt fall eftersom inte har funnits där tidigare... Cykel är trots allt inne på sin 4:e säsong...
Daniel: Kan nog utesluta dåligt brotschat i mitt fall eftersom inte har funnits där tidigare... Cykel är trots allt inne på sin 4:e säsong...
Quote from Funbeat user on 14 August 2011, 14:34Det här blir intressant, har exakt samma fel, det knäpper till på nertrampet på höger sida.
Helt omöjligt att lokalisera om det kommer från vevpartiet eller där bak.
Har uteslutit bakväxeln, som brukar kunna ställa till det.
Har inte haft möjlighet att
Det här blir intressant, har exakt samma fel, det knäpper till på nertrampet på höger sida.
Helt omöjligt att lokalisera om det kommer från vevpartiet eller där bak.
Har uteslutit bakväxeln, som brukar kunna ställa till det.
Har inte haft möjlighet att
Quote from Funbeat user on 14 August 2011, 15:00Pedalerna satt rejält, nu i alla fall borttagna med lite x-tra fett längst in mot vevarmen. Ut och trampade!!!
Va dum jag är... senaste gången hade ju "knick", övergått till "kniriknick" och ställer man sig upp i backen med lite x-tra belastning så blir
Pedalerna satt rejält, nu i alla fall borttagna med lite x-tra fett längst in mot vevarmen. Ut och trampade!!!
Va dum jag är... senaste gången hade ju "knick", övergått till "kniriknick" och ställer man sig upp i backen med lite x-tra belastning så blir
Quote from Funbeat user on 14 August 2011, 15:08Tror du att din Cykelhandlare ska agera Kundservice åt din leverantör ifrån näthandeln?
Återkom och berätta vad h*n tycker om det.
Tror du att din Cykelhandlare ska agera Kundservice åt din leverantör ifrån näthandeln?
Återkom och berätta vad h*n tycker om det.
Quote from Funbeat user on 14 August 2011, 15:18Beror på hur nära släkt man är 😉
Beror på hur nära släkt man är 😉
Quote from Funbeat user on 14 August 2011, 15:36Släkten är värst.
Släkten är värst.
Quote from Funbeat user on 14 August 2011, 17:53Vevaxeln är väl (permanent) pressad på höger vevarm på dessa modeller om jag inte minns fel. Kan vara fel på pressningen (spricka/begynnande glapp) - har råkat ut för det och det ger ett knäppande/knakande ljud som gradvis blir värre. Annars skulle jag mi
Vevaxeln är väl (permanent) pressad på höger vevarm på dessa modeller om jag inte minns fel. Kan vara fel på pressningen (spricka/begynnande glapp) - har råkat ut för det och det ger ett knäppande/knakande ljud som gradvis blir värre. Annars skulle jag mi