Quote from Funbeat user on 11 February 2010, 12:59Du får cykla så då är träningsdelen löst.
Du får cykla så då är träningsdelen löst.
Quote from Funbeat user on 11 February 2010, 13:03Nja, man blir ju bra pa det man tranar, ar det inte du som upprepar det bland annat?
Och ja, motionsdelen ar lost, men cykling hjalper inte for huvudet, bara for benen. Inte for mig i alla fall.
Nja, man blir ju bra pa det man tranar, ar det inte du som upprepar det bland annat?
Och ja, motionsdelen ar lost, men cykling hjalper inte for huvudet, bara for benen. Inte for mig i alla fall.
Quote from Funbeat user on 11 February 2010, 13:24Jag har efter en stressfraktur inte kunnat springa på lääänge så jag förstår ditt dilemma, det närmaste jag kommit löpning utan stötar är på gymmets ellipsmaskin (tror jag det heter, typ en crosstrainer utan "stavar" )
Men det dröjer nog länge innan jag
Jag har efter en stressfraktur inte kunnat springa på lääänge så jag förstår ditt dilemma, det närmaste jag kommit löpning utan stötar är på gymmets ellipsmaskin (tror jag det heter, typ en crosstrainer utan "stavar" )
Men det dröjer nog länge innan jag
Quote from Funbeat user on 11 February 2010, 14:21Stressfraktur ska ju undvikas, sa det ar val egentligen inget dilemma... Det ar helt enkelt inte vart det.
Fragan ar ju: hur gor jag for att inte overbelasta nar jag far gront ljus av ortopeden?
Stressfraktur ska ju undvikas, sa det ar val egentligen inget dilemma... Det ar helt enkelt inte vart det.
Fragan ar ju: hur gor jag for att inte overbelasta nar jag far gront ljus av ortopeden?
Quote from Funbeat user on 11 February 2010, 18:12Hej Anna.
Jag håller med David. Håll i gång med cykling/spinning under de här fyra/fem veckorna.
Sen kanske det finns äckelsnö kvar om fyra veckor och då kanske du kan lägga in skidåkning också, som en del i rehabträningen.
Det kanske du kan gör nu ock
Hej Anna.
Jag håller med David. Håll i gång med cykling/spinning under de här fyra/fem veckorna.
Sen kanske det finns äckelsnö kvar om fyra veckor och då kanske du kan lägga in skidåkning också, som en del i rehabträningen.
Det kanske du kan gör nu ock
Quote from Funbeat user on 11 February 2010, 19:15P: jag haller med dig, sno som ligger i stan ar jobbig, men snon i alperna ar helt ok, salange den haller sig dar.
Dessa tva helgerna ar jag inte hemma, men helgen efter tankte jag ta mig upp till Jura eller alperna och aka langdskidor. Ska skicka ett me
P: jag haller med dig, sno som ligger i stan ar jobbig, men snon i alperna ar helt ok, salange den haller sig dar.
Dessa tva helgerna ar jag inte hemma, men helgen efter tankte jag ta mig upp till Jura eller alperna och aka langdskidor. Ska skicka ett me
Quote from Funbeat user on 12 February 2010, 10:55Ok, jag tjatar på här tills jag får svar....
Finns det några övningar jag kan göra undertiden som inte involverar hopp för att hålla muskler, senor osv igång för att förhindra skaderisken när jag börjar springa igen? Cykling lär ju inte hjälpa, eftersom
Ok, jag tjatar på här tills jag får svar....
Finns det några övningar jag kan göra undertiden som inte involverar hopp för att hålla muskler, senor osv igång för att förhindra skaderisken när jag börjar springa igen? Cykling lär ju inte hjälpa, eftersom
Quote from Funbeat user on 12 February 2010, 11:01Det viktigaste är att hålla igång flåset.
Du lär kunna bli trött i musklerna även av lite styrkeintervaller på cykel.Varför tror du att de rekommenderar cykel under rehabtiden?
Det viktigaste är att hålla igång flåset.
Du lär kunna bli trött i musklerna även av lite styrkeintervaller på cykel.
Varför tror du att de rekommenderar cykel under rehabtiden?
Quote from Funbeat user on 12 February 2010, 11:02Hej!
Du kanske kan testa det här om du har tillgång till pool.:http://www.marathon.se/news/article.cfm?ThemeId=344
Hej!
Du kanske kan testa det här om du har tillgång till pool.:
Quote from Funbeat user on 12 February 2010, 11:04David: Hmmm,för att det är det ända jag kan göra, och jag ändå cyklar 2 mil per dag tor jobbet? Och för att säkerställa att jag inte löper amok.
Jag är för dåligt påläst helt enkelt.
Nästa vecka är jag i Rom, då blir det inte mycket cykling (om jag int
David: Hmmm,för att det är det ända jag kan göra, och jag ändå cyklar 2 mil per dag tor jobbet? Och för att säkerställa att jag inte löper amok.
Jag är för dåligt påläst helt enkelt.
Nästa vecka är jag i Rom, då blir det inte mycket cykling (om jag int