Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningKnäproblem och vila
You need to log in to create posts and topics.

12

I onsdags, under en joggingtur, hände något med mitt knä som jag misstänker beror på något ledband någonstans. Jag sprang 10 km och märkte efter 8 km att knäet började värka. Jag sprang vidare de sista 2 kilometrarna trots värken.

Knäet har sedan dess i

Jag har själv problem med ett knä. Också nån mindre typ av låsning då och då. (#) Jag fick ont redan i januari men kontaktade sjukgymnast först i juli. Han sa då att jag borde kommit tidigare, så var inte lika dum som jag var utan gå till nån läkare/sjukg

Vid meniskskada så är det vanliga symtomet att knät låser sig...men det kan säkert finnas andra orsaker

Som jag identifierat smärtan så är den på insidan av knäet på höger sida (höger knä ) . Jag kommer troligen att styrketräna ben och bål några gånger i veckan samt simträna, eftersom jag hur som helst behöver bli bättre på min crawl. Jag antar att en sjukg

Kan ju vara bra om du kollar upp det och får förslag på övningar, antal reps och sets just Du kan göra för ditt knäproblem.

Nja, det kommer fortfarande då och då för mig, men inte lika ofta som innan jag började med sjukgymnastik. Märker av det om jag s

Kom dina knäproblem lika plötsligt som mitt kommit, eller smög det sig på?

Eh, jadu... bra fråga. Under hösten 2006 började jag och en kompis simma en gång i veckan (då körde jag ingen löpträning än). Sedan fortsatte vi simma enda fram till maj/juni 2007 och i januari 2007 märkte jag nån knäckande känsla i knät när jag simmade.

Simmade du crawl eller vanligt bröstsim? Det är stor skillnad i knäbelastning om du sparkar med benen eller paddlar med dem, i vattnet.

Mitt problem kom ju liksom nu på en minut, och jag tänker vila en vecka, till att börja med...

låsning indikerar meniskskada.
kontakta en ortoped omgående

Katarina: Jag simmade bröstsim. Kan inte köra nått annat pga öronproblem, kan inte få vatten i öronen och kan därför inte köra crawl och andra simsätt som innefattar att ha öronen under vattnet.

12