Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningKnäskada
You need to log in to create posts and topics.

12

Otränad gav jag mig ut på några kortare löppass (10-20min). Efter detta har jag ont i vänster knä, i "gropen" ner till höger om knäskålen när knät är i vissa vinklar. Det känns inget när jag springer, går, går i trappor, etc, även vid styrketräning och hö

Jag tycker att det låter som om du har problem i ryggen (läs: höften som har muskler fästa vid sig som också är fästa vid knät) eller liknande. Jag är ju novis på området men hade en liknande åkomma 2006.

Sök upp en idrottsläkare eller naprapat och låt d

Problemet med så korta löp/träningspass är att de har en större risk att skapa just smärta eller/och skador.

Försök att komma upp i minst 30min helst 45 minuter för att kroppen skall bli varm och smidig.
Stretching avhjälper/minskar/förebygger smärtor o

Jag har väl kanske lite omvänt problem då... Jag får ont av träning och har ibland även ont när jag inte tränar. Knäproblemet började i januari och jag kände det då bara vid simning men nu när jag kört löpning ett tag så känns det även där.

Styrketränin

Rebeca:

Jag hade liknande problem med mina knän efter löpning och styrketräning. Naprapaten jag besökte rekommenderade att jag skulle massera insidan av låren då om dessa muskler blir för spända så sliter det på senor (eller vad det nu är) på insidan av

Tack för tipset, jag var hos sjukgymnasten (sjukgymnastik & idrottsskador) i tisdags och han kom fram till lite olika saker och jag ska tillbaka på måndag. Ska prova ditt tips också. tack

Hej!

För några år sedan hade jag problem med ojämt brosk under knäskålen. Det gav upphov till en inflammation när jag började springa. Smärtan kändes mest när jag spände lårmuskel på framsidan av låret, tänk bencurl. Det gick nästan att höra att det som

Har också fått problem m knäna nu när jag börjat jogga bara som motionsträning. Och det är kanske som ngn annan sa att man har en benägenhet att hitta onda ställen på kroppen när man är nybörjare. Däremot blir jag lite rädd iaf att jag ska förstöra mina k

Jag började springa hyfsat seriöst i maj typ och nu mer och mer seriöst, men jag hade ont i mitt knä redan innan jag började springa. Jag fick ont när jag simmade och sedan fortsatte det i andra sporter också.

När jag var hos sjukgymnasten förra veckan

Får väl se, kanske ska det... Har ju inte alls ont jämt, kommer ibland, och det beror lite på också, när jag har gått i dåliga skor tex el nåt. Ska nog komma igång m löpningen ordentligt först innan jag börjar oroa upp mig, är ju som sagt nybörjare och ha

12