Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningKnäskada
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag har inte heller ont jämt... I början tänkte jag ungefär "äsch, det går väl över, det är bara tillfälligt" men efter ett halvår tycker jag inte det är tillfälligt 😉

Fem ggr på två veckor är väl inte så dåligt ändå för att vara nybörjare. Det kanske ä

Jag har sprungit ganska regelbundet det senaste året men ökade träningen i våras inför Göteborgsvarvet och körde en hel del asfalt för att "vänja mig". Det resulterade i att jag fick knäproblem speciellt det ena som samlade på sig vätska, samt spände det

Undvik problem genom att:
* spring i skogen och mjuka spår.
* spring lugnt, minst 90% ska va distans träning.
* Lägg in ett cykelpass i veckan.
* Lägg in ett simpass, stavgång eller något annat du gillar i veckan.

Har inte sprungit nu på hela veckan och har inga problem m knäna heller, så det kom väl sig av att det var annorlunda träning för kroppen som jag startade för hårt med.
Ska träna F&S utepass nu 2 ggr veckan nästa vecka o ta promenader, så jag lugnar ner

Nu under sommaren har jag sprungit 2-3 ggr/vecka samt kört lite styrketräning och inlines då och då, så det har väl inte varit så jättevarierat... men i vanliga fall har jag en väldigt varierad träning (tycker jag i alla fall 😉 hehe).

Såhär kan en typi

Det är lättare att det blir enahanda träning så här på sommaren tycker jag. Jag fick ju knäproblem nu i sommar när alla andra aktiviteter slutade - blev för mycket löpning helt enkelt...

Annars tror jag benhårt på så varierad träning som möjligt för att

japp, varierad träning är bra =)
jag hade dock ont i knät redan i januari så jag vet inte vad mitt problem beror på.. men nu får jag hjälp i alla fall 🙂

12