Quote from Galderma Fritidsförening on 31 July 2007, 12:54Jag har inte heller ont jämt... I början tänkte jag ungefär "äsch, det går väl över, det är bara tillfälligt" men efter ett halvår tycker jag inte det är tillfälligt 😉
Fem ggr på två veckor är väl inte så dåligt ändå för att vara nybörjare. Det kanske ä
Jag har inte heller ont jämt... I början tänkte jag ungefär "äsch, det går väl över, det är bara tillfälligt" men efter ett halvår tycker jag inte det är tillfälligt 😉
Fem ggr på två veckor är väl inte så dåligt ändå för att vara nybörjare. Det kanske ä
Quote from Funbeat user on 2 August 2007, 14:08Jag har sprungit ganska regelbundet det senaste året men ökade träningen i våras inför Göteborgsvarvet och körde en hel del asfalt för att "vänja mig". Det resulterade i att jag fick knäproblem speciellt det ena som samlade på sig vätska, samt spände det
Jag har sprungit ganska regelbundet det senaste året men ökade träningen i våras inför Göteborgsvarvet och körde en hel del asfalt för att "vänja mig". Det resulterade i att jag fick knäproblem speciellt det ena som samlade på sig vätska, samt spände det
Quote from Anders Wallerstedt on 3 August 2007, 10:47Undvik problem genom att:
* spring i skogen och mjuka spår.
* spring lugnt, minst 90% ska va distans träning.
* Lägg in ett cykelpass i veckan.
* Lägg in ett simpass, stavgång eller något annat du gillar i veckan.
Undvik problem genom att:
* spring i skogen och mjuka spår.
* spring lugnt, minst 90% ska va distans träning.
* Lägg in ett cykelpass i veckan.
* Lägg in ett simpass, stavgång eller något annat du gillar i veckan.
Quote from Funbeat user on 3 August 2007, 11:07Har inte sprungit nu på hela veckan och har inga problem m knäna heller, så det kom väl sig av att det var annorlunda träning för kroppen som jag startade för hårt med.
Ska träna F&S utepass nu 2 ggr veckan nästa vecka o ta promenader, så jag lugnar ner
Har inte sprungit nu på hela veckan och har inga problem m knäna heller, så det kom väl sig av att det var annorlunda träning för kroppen som jag startade för hårt med.
Ska träna F&S utepass nu 2 ggr veckan nästa vecka o ta promenader, så jag lugnar ner
Quote from Galderma Fritidsförening on 3 August 2007, 13:23Nu under sommaren har jag sprungit 2-3 ggr/vecka samt kört lite styrketräning och inlines då och då, så det har väl inte varit så jättevarierat... men i vanliga fall har jag en väldigt varierad träning (tycker jag i alla fall 😉 hehe).
Såhär kan en typi
Nu under sommaren har jag sprungit 2-3 ggr/vecka samt kört lite styrketräning och inlines då och då, så det har väl inte varit så jättevarierat... men i vanliga fall har jag en väldigt varierad träning (tycker jag i alla fall 😉 hehe).
Såhär kan en typi
Quote from Funbeat user on 3 August 2007, 13:30Det är lättare att det blir enahanda träning så här på sommaren tycker jag. Jag fick ju knäproblem nu i sommar när alla andra aktiviteter slutade - blev för mycket löpning helt enkelt...
Annars tror jag benhårt på så varierad träning som möjligt för att
Det är lättare att det blir enahanda träning så här på sommaren tycker jag. Jag fick ju knäproblem nu i sommar när alla andra aktiviteter slutade - blev för mycket löpning helt enkelt...
Annars tror jag benhårt på så varierad träning som möjligt för att
Quote from Galderma Fritidsförening on 3 August 2007, 13:39japp, varierad träning är bra =)
jag hade dock ont i knät redan i januari så jag vet inte vad mitt problem beror på.. men nu får jag hjälp i alla fall 🙂
japp, varierad träning är bra =)
jag hade dock ont i knät redan i januari så jag vet inte vad mitt problem beror på.. men nu får jag hjälp i alla fall 🙂