Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningKnäsmärta och spännande lopp
You need to log in to create posts and topics.

12

@ Tomas - När jag först kände knät (för ca 10 dagar sen), så var det precis så i trappor. Framförallt ner. Sen dess har jag stretchat och gjort diverse övningar, men inte sprungit.

@ David - Diskutera med Vilks vore kanske intressant. Också att dricka öl

@ Lady: Hur länge höll du på med brödkavelsmassagen? Det ser otäckt ut. 🙁 Jag har hållt mig till stretching och styrka.

För mig tog det flera veckors regelbundet knådande och stretchande (jag tog maken till hjälp hellre än kavel eller liknande, men jag har hört av andra med löparknä att det biter lika bra).

Sen började jag trappa upp löpningen sakta igen och bara det tog

^^Suck. 🙁 🙁 🙁

Hade du ont konstant (tex vid trappgång)? Eller var det bara vid, eller i samband med, regelrätt löpning?

Att fixa till ett löparknä behöver inte alls vara tidskrävande. Bara man gör det på "rätt" sätt och börjar i tid.

Mitt sätt var att betala pengar till en legitimerad naprapat. Fick tre kanonbehandlingar i form av laserbehandling, akupunktur och kyla/värm

Mikael: Jag hade ont så fort jag rörde benet, jag kunde mao inte ens gå på plan mark utan att det gjorde ont.

@ Sylvia - Du har naturligtvis rätt. Jag borde uppsöka proffessionell hjälp istället för att "självdiagnostisera" via WWW. Var det en dyr historia?

Som det är nu har jag inga känningar alls. Jag har å andra sidan dragit i nödbromsen sen min första kännin

Mikael, skönt att höra att du reagerade snabbare än jag 🙂

Då går det säkert fortare också, för ju tidigare man drar i handbromsen ju kortare rehabtid helt enkelt.

Naprapat skulle jag gå till, kostar runt en 500:- ungefär där jag bor (Sumpan).

Mikael, självdiagnostik kan vara bra! Tack vare det fick jag snabbt klart för mig vad mitt onda handlade om och kunde söka proffshjälp direkt.

Dessutom tror jag att Du går i tid. Du är nog på samma "nivå" som jag var, eftersom jag ff kunde springa kvalit

12