Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Mitt pulsband till G310XT har funkat perfekt tills nyligen. Mitt i GV seedningslopp ballade det ut och visade aldeles för hög puls. Detta har sedan fortsatt, det är som om den har fel kallibrering. Jag kommer lätt upp i 230 när verklig puls är ca 160 och

Låter som det klassiska pulsbandsproblemet under cykling:
torr, fladdrande tröja av syntetmaterial vars rörelser triggar puls-sensorn.

Spring en lång runda med bar överkropp och rapportera vad som hände... 😀

Kan vara, som jag skrivit många gånger i andra trådar, problem med glapp mellan elektroden och knappen man fäster sändaren i i pulsbandet. De nya (ännu nyare) pulsbanden har en annan konstruktion där det inte blir samma drag där utan skarven i bandet sitt

hej,
hade också en topp under loppet efter drygt 18 min då pulsen enligt min 310 hoppade upp under kort stund. jag har tidigare noterat felaktig puls när jag sprungit nära elstängsel och liknande.

Been there.... 🙁
Jag bytte till ett Polarband istället. Garminklumpen passar och bandet är betydligt skönare att ha på sig.

Det var ett intressant förslag Jörgen.

Kan inte riktigt förstå varför det plötsligt från en dag till en annan slutar funka. Jag ser ingen tendens till glapp eller liknande, tryckknapparna verkar friska och faster bra.

Jag har inte bytt tröjor, etc.

Det nya polarbandet och det senaste garminbandet är mer eller mindre identiska.

Jag lyckade slarva bort mitt pulsband (det gamla "hårda) till min FR405 på Lidingöloppet förra året och då köpta jag det "nya" mjuka istället.

Efter några månader råkade jag ut för exakt samma problem som TS med extrem hög puls under delar av passet (>23

Är det någon som haft problem med att pulsen visar oerhört lågt på sin 310XT?? När jag kör tröskelintervaller på cykel kan jag plötsligt ha 89 i puls..en gång sjönk den till 58. Sedan hoppar den helt plötsligt upp efter en kvart eller så och verkar normal

Det finns en ännu nyare generation band än det "nya" mjuka bandet, där det inte är sändaren som håller ihop bandet. Skarven sitter på ett annat ställe och sändaren snäpps bara på och behöver inte ta last. Det verkar fungera bättre. Jag skulle reklamera. S