Quote from Funbeat user on 19 April 2011, 17:39Ja vi får se men gårdagens pass funkade det återigen perfekt så någon effekt måste ju batteritrixet ha haft.
Undrar vad? Kanske någon buffer eller liknande som var full?
Ja vi får se men gårdagens pass funkade det återigen perfekt så någon effekt måste ju batteritrixet ha haft.
Undrar vad? Kanske någon buffer eller liknande som var full?
Quote from Funbeat user on 19 April 2011, 19:47Det lär ju inte vara särskilt mycket logik i själva pulssändaren.
Det lär ju inte vara särskilt mycket logik i själva pulssändaren.
Quote from Funbeat user on 19 April 2011, 20:34Stefan, Fredrik.
Jag har samma problem. Fått konstigheter i början av passen flera dagar i rad nu. Har tidigare trott att det var dåligt batteri och då bytt, men nu är batteriet bara några månader gammalt. Skall prova batteriurtagandet nu ikväll. Återkom
Stefan, Fredrik.
Jag har samma problem. Fått konstigheter i början av passen flera dagar i rad nu. Har tidigare trott att det var dåligt batteri och då bytt, men nu är batteriet bara några månader gammalt. Skall prova batteriurtagandet nu ikväll. Återkom
Quote from Funbeat user on 20 April 2011, 14:05Tog ut batteriet hela natten. Sprang 15 km skogsstig i lugnt tempo idag. Inga störningar att tala om. Men jag har några andra pass senaste tiden som inte har det heller så skall nog testa några dagar till innan problemet kan anses löst. Vet någon i sådana
Tog ut batteriet hela natten. Sprang 15 km skogsstig i lugnt tempo idag. Inga störningar att tala om. Men jag har några andra pass senaste tiden som inte har det heller så skall nog testa några dagar till innan problemet kan anses löst. Vet någon i sådana
Quote from Funbeat user on 20 April 2011, 21:16Mitt har funkat bra under tre pass nu. Men jag har ingen förklaring.
Mitt har funkat bra under tre pass nu. Men jag har ingen förklaring.
Quote from Funbeat user on 20 April 2011, 21:32Jag ska tillägga att i vårt fall kunde vi med två likadana uppsättningar prova runt och konstatera att det var just bandet det var problem med och inte själva sändaren. Elins sändare fungerade bra med mitt band och min sändare fungerade inte med hennes.
Jag ska tillägga att i vårt fall kunde vi med två likadana uppsättningar prova runt och konstatera att det var just bandet det var problem med och inte själva sändaren. Elins sändare fungerade bra med mitt band och min sändare fungerade inte med hennes.
Quote from Funbeat user on 21 April 2011, 09:24Jag har tittat på pulskurvorna för mina pass, sen jag fick min 310XT i september 2010. Har det mjuka bandet, inte den allra senaste generationen.
Efter ca en månad så ser jag att jag brukade få för hög puls i början av passet. Det kunde vara en enskild s
Jag har tittat på pulskurvorna för mina pass, sen jag fick min 310XT i september 2010. Har det mjuka bandet, inte den allra senaste generationen.
Efter ca en månad så ser jag att jag brukade få för hög puls i början av passet. Det kunde vara en enskild s
Quote from Funbeat user on 21 April 2011, 11:48Tibor,
Exakt som du beskriver det är det för mig och har varit med alla pulsklockor geom åren.
I början på 90-talet när Polar kom var rådet att man skulle använda en nagelborste eller dyligt efter passen för att få bort salt/hudrester. Motsvarande din han
Tibor,
Exakt som du beskriver det är det för mig och har varit med alla pulsklockor geom åren.
I början på 90-talet när Polar kom var rådet att man skulle använda en nagelborste eller dyligt efter passen för att få bort salt/hudrester. Motsvarande din han
Quote from Funbeat user on 25 April 2011, 20:433-4 pass höll det men nu är det samma problem igen, precis som Fredrik förutspådde. Nu skickar jag in bandet till Garmin.
3-4 pass höll det men nu är det samma problem igen, precis som Fredrik förutspådde. Nu skickar jag in bandet till Garmin.
Quote from Funbeat user on 25 April 2011, 21:07Skit,
Jag har tre felfria pass...
så det blir snart lika illa för mig igen alltså.
Undrar om det hjälpte temporärt eller var en slump?
När det blir fel för mig skall jag prova att göra rent det ordentligt också. Se om det hjälper...
Skit,
Jag har tre felfria pass...
så det blir snart lika illa för mig igen alltså.
Undrar om det hjälpte temporärt eller var en slump?
När det blir fel för mig skall jag prova att göra rent det ordentligt också. Se om det hjälper...